رئیس هیأت مدیره مرکز ملی یون درمانی ایران خبر داد

درمان قطعی سرطان در مرکز ملی یون درمانی ایران

رئیس هیأت مدیره مرکز ملی یون درمانی ایران گفت: در مرکز یون درمانی ایران، دی ان‌ای بافت‌های سرطانی با یون‌هایی با سرعت نور نابود و سرطان درمان می‌شود.
کد خبر: ۱۳۲۸۶۶۸
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما،  علی اصغر زارعان رئیس هیأت مدیره مرکز ملی یون درمانی ایران در ارتباط با خبر بامدادی شبکه اول در خصوص این مرکز افزود: از سال ۱۳۹۵ بحث ایجاد این مرکز شروع شد و در سال ۱۳۹۷ عملیات اجرایی آن کلید خورد.

وی ادامه داد: هدف تأسیس این مرکز درمان قطعی برخی از سرطان‌ها با استفاده از پرتودهی با سیستم سینکروتورون است و یکی از مدرن‌ترین روش‌های موجود درجهان برای درمان سرطان به حساب می‌آید.

 زارعان گفت: در این روش ذرات پروتون با سرعتی بیشتر از سرعت نور در جهت تخریب بافت‌های سرطانی به کار گرفته می‌شود و مزیت آن نسبت به روش‌های دیگر درمان سرطان، جلوگیری از آسیب به بافت‌های سالم و از بین بردن دی ان‌ای سلول‌های سرطانی است.

وی ادامه داد: این طرح یکی از بزرگترین طرح‌های ملی است که با همکاری چند کشور جهانی دنبال شده است و نمونه آن تنها در ۶ کشور وجود دارد و امروز مرحله آزمایش تجهیزات انجام خواهد شد و تا سال آینده آماده پذیرش بیمار می‌شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها