دانشمندان هشدار داده اند که انگلیس می تواند خاستگاهی برای تولید ویروس های جدید و جهش یافته کرونا باشد.
کد خبر: ۱۳۲۸۵۲۲

به گزارش جام جم آنلاین ، در انگلیس انگار همه چیز به حالت عادی برگشته است. به دنبال واکسینه کردن عمده جمعیت این کشور محدودیت های کرونایی یکی پس از دیگری برداشته شد تا سواحل به شدت شلوغ شود، رستوران ها، سینماها، تئاترها و سایر اماکن عمومی نیز شاهد هجوم ناگهانی جمعیت باشند.

جشن های خیابانی متعددی برگزار شد و تجمعات در برخی نقاط به خصوص در لندن به چند ده هزار نفر رسید.

به موازات این اتفاق شمار مبتلایان روزانه در این کشور بالا رفت و سپس اعلام شد کرونای دلتا در این کشور هر روز تعداد بیشتری را مبتلا می کند.

اکنون دانشمندان انگلیسی بر پایه تحقیقاتی می گویند با توجه به رفع محدودیت ها در انگلیس و سرعت انتقال دلتا در میان جمعیت این اتفاق می تواند منجر به تولید ویروس های جدید و خطرناک دیگری در این کشورشود. انگلیسی ها پیش از این عامل تولید یک جهش یافته خطرناک به نام کنت یا همان آلفا بودند.

تحقیقات نشان می دهد ویروسی همانند دلتا که سرعت انتقال بسیار بالایی دارد در صورت انتقال پشت سر هم حتی سرعت انتقال بیشتری نیز پیدا می کند که این سرعت در تغییر ماهیت ویروس نقش دارد.

دانشمندان هشدار داده بودند که حتی ممکن است تزریق دو دوز واکسن کرونا برای محافظت در مقابل ویروس کافی نباشد و همچنان موازین بهداشتی باید رعایت شود.  

دلتا اکنون به دور زدن سیستم ایمنی و آنتی بادی ها معروف است.

دکتر آریس کاتزوراکیس ، که در حال مطالعه تکامل ویروسی در دانشگاه آکسفورد است ، گفت: "ما احتمالاً در بالاترین شرایط برای ایجاد سطح تکامل ویروس دلتا هستیم"

روز گذشته بیش از 100 هزار تست مثبت کرونا در سراسر بریتانیا اعلام شد. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها