نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح الزام دستگاه‌های اجرائی جهت پاسخگوئی به تذکرات کتبی و شفاهی نمایندگان موافقت کردند.
کد خبر: ۱۳۲۸۴۷۳
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، کلیات طرح الزام دستگاه‌های اجرائی برای پاسخگوئی به تذکرات کتبی و شفاهی نمایندگان در دستور کار روز دوشنبه صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و (۱۶۳) نماینده مجلس با کلیات این طرح موافقت کردند.

پیش از رای گیری «علیرضا سلیمی» نماینده مردم محلات در مخالفت با این طرح گفت: ماهیت تذکر برای روشن کردن و گوشزد کردن است و جنبه دیگر تذکر برای توبیخ است و سوال اینجاست که تذکرات که جنبه یادآوری دارد، چرا دولت باید پاسخ دهد؟

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: سوال و استیضاح جنبه توبیخ دارد که در قانون اساسی هم قید شده و تذکر در آیین نامه داخلی مجلس آمده است که معنای جواز از آن برداشت می‌شود. همچنین الزام به پاسخ باید ما به ازاء باید داشته باشد و در صورتی که چندکارت زرد هم به وزیر بدهید ما به ازاء ندارد و وزارتخانه پاسخگو نیست.

وی افزود: ما به ازاء کارت زرد ما به ازاء اخلاقی است که سبب برطرف شدن آن مشکل نمی‌شود و بهتر است ملاحظاتی توسط کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس و نمایندگان در طرح لحاظ شود.

«جعفر قادری» نماینده مردم شیراز نیز در موافقت با این طرح گفت: مخالفت آقای سلیمی بیشتر موافقت بود و در این طرح هم دیده شده از آنجا که نمایندگان در موارد مختلف تذکراتی می‌دهند، ولی بازخوردی از ناحیه وزرا و رییس جمهوری دیده نمی‌شود، نیاز است که این تذکرات از طرف رییس جمهوری و وزرا پاسخ داده شود.

نماینده مردم شیراز افزود: نیاز است کلیات این طرح مصوب شود و در آینده مسائل و جزئیات آن توسط کمیسیون و نمایندگان در پیشنهادات لحاظ شود.

وی خاطرنشان کرد: این طرح سبب می‌شود که رییس جمهوری و وزرا ملزم به پاسخگویی شوند و سبب امیدواری مردم شده تا دستگاه اجرایی را ملزم به پاسخ به نماینده کرده و نماینده هم پاسخ را به مردم منتقل کند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها