مرور حاشیه‌های روز دوم المپیک توکیو

المپیک آنقدرها هم بد نیست!

یک روز دیگر از جنجالی‌ترین المپیک تاریخ سپری شد. همچنان انتقادها به این رقابت‌ها ادامه دارد و از سویی دیگر برخی ورزشکاران رکوردهایی منحصر به فرد از خود بر جای گذاشته‌اند.
کد خبر: ۱۳۲۸۴۶۰

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام جم ،به هر حال المپیک با تمام انتقادها ادامه دارد. برخی از اخبار مهم و حواشی جالب المپیک توکیو را مرور می‌کنیم.

 

ژاپنی‌های بی‌نظم
بی‌نظمی، اتهام جدید به ژاپنی‌هاست. کشوری که به نظم و انضباط شهرت دارد حالا در حال برگزاری المپیکی است که نیویورک تایمز از آن به عنوان المپیکی بی‌نظم یاد می‌کند. این نشریه نوشت: «انگار همه چیز به هم ریخته است. وقتی توانایی کنترل بهداشت و فاصله‌های اجتماعی وجود ندارد یعنی این‌که نظمی هم وجود ندارد.»
پیش از این نیز اخباری در این رابطه وجود داشت که در دهکده برگزاری رقابت‌ها پروتکل‌های بهداشتی رعایت نمی‌شود.





دست ندهید
یکی از مواردی که در پروتکل رقابت‌های المپیک به آن اشاره شده این است که ورزشکاران نباید با هم دست بدهند و یکدیگر را در آغوش بگیرند. اما در رقابت‌های مختلف از اسکیت گرفته تا وزنه‌برداری و رشته‌های دیگر ورزشکارانی که موفق به کسب مدال شده بودند دست در دست یکدیگر به دفعات روی سکو دیده شدند. حداقل دو بند از پروتکل بهداشتی ۸صفحه‌ای المپیک توکیو تا اینجا نقض شده است.

قهر با المپیک
نتایج ارزیابی‌های مختلف نشان می‌دهد المپیک توکیو میزان بیننده تلویزیونی بسیار کمی دارد. این رقابت‌ها نه تنها نسبت به دوره قبل با کاهش مخاطب تلویزیونی روبه‌رو است بلکه حتی تماشای آنلاین آن هم با استقبال مواجه نشده است و نرخ نه چندان قابل توجهی برای تماشاگران اینترنتی ثبت شده است. سی بی اس اسپورت این دوره از رقابت ها را سردترین دوره رقابت‌های المپیک معرفی می‌کند.



اهالی عصبانی
یک نظرسنجی نشان داد بیش از ۷۵ درصد از مردم توکیو بابت برگزاری المپیک در این شهر به شدت ناراضی و عصبانی هستند. در این نظرسنجی گزینه «عصبانی هستید یا خیر» در میان سایر گزینه‌ها گنجانده شده بود. در حالی که این نارضایتی‌ها و عصبانیت‌ها ادامه دارد تجمعات اعتراض‌آمیز در سطح این شهر همچنان برگزار می‌شود و دیروز هم ادامه داشت. شعار اصلی معترضان «المپیک را لغو کنید»، است. اما لغو این رقابت‌ها آن هم در شرایطی که چند روزی از آن سپری شده جزو محالات
است.



رکورد حضور
نینو سالوکوادزه، تیرانداز ۵۲ساله گرجستانی صاحب رکورد ۹ حضور پیاپی در المپیک شد تا بین زنان ورزشکار تاریخ رکورددار شود.
او از المپیک ۱۹۸۸ تاکنون در این رقابت‌ها حاضر بوده و ابتدا برای شوروی و حالا برای گرجستان رقابت می‌کند.
ثمره حضور این تیرانداز در این ۹ دوره، سه مدال بوده است. او در المپیک ۱۹۸۸، طلا و نقره و در المپیک ۲۰۰۸ مدال برنز به دست آورد.




زیاد هم بد نیست!
روزنامه ژاپن تودی در گزارشی به تفصیل به افتتاحیه و آغاز رقابت‌ها پرداخته و در کنار آن منتقدان این المپیک را شماتت
 کرده است.
بر اساس این گزارش نویسنده این مقاله برخی از منتقدان را ابله توصیف کرده و ضمن آن نوشته که این المپیک آنقدرها هم که می‌گویند بد نیست! شاید کرونا خطر بزرگی برای سلامتی ورزشکاران و مربیان باشد اما همه چیز به درستی پیش می‌رود و خطر کرونایی کسی را تهدید نمی‌کند.
 
هیلدا حسینی خواه - گروه ورزش / روزنامه جام جم
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها