زخم کهنه‌ای که سر باز می‌کند
گزارش پشت صحنه از مجموعه «جشن سربرون» همراه گفت‌وگو با بازیگران و عوامل این مجموعه

زخم کهنه‌ای که سر باز می‌کند

کارگردان سریال «جشن سربرون»، افزایش نرخ دلار و شیوع ویروس کرونا را علت طولانی شدن ساخت این سریال دانست.  
کد خبر: ۱۳۲۸۳۸۳
مجتبی راعی، کارگردان سریال «جشن سربرون» با اشاره به ادامه فیلمبرداری این سریال که به دلیل آسیب جسمانی حسین محجوب تعطیل شده بود، به جام جم آنلاین گفت: حسین محجوب از سوارکاران زبده و حرفه ای قدیمی است، اما زمان فیلمبرداری این سریال از اسب به زمین افتاد و دنده هایش دچار آسیب شد که البته خوشبختانه آسیب جدی نبود و بهبود پیدا کرد. مصدومیت حسین محجوب در کنار شیوع بی امان کرونای دلتا در تهران باعث شده در شروع مجدد تصویربرداری سریال «جشن سربرون» حساسیت های ویژه ای داشته باشیم و آن را منوط به اما و اگرهای بسیاری کنیم.
حسین محجوب سوارکار ماهری است / صدای کریم اکبری مبارکه روی سریال «جشن سربرون» باقی مانداو افزود: هر چند حدود 80 درصد این سریال تصویربرداری شده و فیلمبرداری بخش های جدید آن به اطراف تهران حوالی روستای لپه زنک (از توابع بخش خاوران) رسیده و ما کاملا در فضای آزاد هستیم، اما تصمیم شروع مجدد فیلمبرداری باید با احتیاط کامل و رعایت همه جانبه پروتکل های بهداشتی گرفته شود.  
 
راعی در پایان خاطرنشان ساخت: حدودا 2 سال می شود که سریال «جشن سربرون» در حال ساخت و تصویربرداری است و عوامل مختلفی دست به دست هم دادند تا تصویربرداری این سریال به درازا بیانجامد. وقتی دلار یکدفعه جهش پیدا کرد قیمت ها افزایش قابل توجهی یافت که با برآورد اولیه مان همخوانی نداشت. ضمن اینکه با ویروس کرونا مواجه شدیم که از هر جهت تولید این سریال را با مخاطرات جدی مواجه کرد و طی آن دوست و همکارمان کریم اکبری مبارکه را به دلیل ابتلا به این بیماری از دست دادیم. او انسان بسیار نازنینی بود که تقریبا کارش را در این سریال به پایان رسانده بودند. 3-4 سکانس از بازی اش باقی مانده بود که ترجیح دادیم با تغییر فیلمنامه، مخاطب از طریق دیگری متوجه داستان شود. حتی به ما گفتند که بازیگر دیگری را به جای ایشان بیاورید و کلا به جای این نقش صدای دوبله شده بگذارید، اما قبول نکردیم. چون می خواستیم صدای خود کریم اکبری مبارکه در این سریال باقی بماند. البته به غیر از مرحوم مبارکه بسیاری از اعضای گروه به کرونا مبتلا شدند. هر بار ما لوکیشنی را انتخاب و می چیدیم بازیگر اصلی آن لوکیشن کرونا می گرفت و مجبور می شدیم برویم سراغ سکانس های دیگر. چندین بار این اتفاق برای بازیگران ما رخ داد و حتی نادر فلاح دو بار به کرونا مبتلا شد. بار اول برای فیلمبرداری سکانس هایش در یک منطقه بزرگ سیاه چادرهایی زده بودیم که مجبور شدیم همه را جمع کنیم و بار دوم که مجددا لوکیشن را برای بازی اش آماده کرده بودیم باز هم مبتلا به کرونا شد. با وجود اینکه گروه بسیار همدلی داشتیم، اما متاسفانه کرونا لطمات جبران ناپذیری به ما وارد کرد. 
 
ساناز قنبری / جام جم آنلاین
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها