آخرین اخبار مربوط به ویروس کرونا را اینجا در جام جم آنلاین بخوانید.
کد خبر: ۱۳۲۸۰۸۶

به گزارش جام جم آنلاین ، مرور آخرین اخبار ویروس کرونا در رسانه های سراسر جهان:

 

*نتایج تحقیقات اخیر در بریتانیا نشان می دهد که واکسن کرونا بسیار حیاتی است چرا که هر چند تعداد مبتلایان کرونایی رو به افزایش است اما میزان مرگ و میر به شدت کاهش پیدا کرده و این از اثرات تزریق واکسن کروناست.

 

*آمار اخیر نشان می دهد در امواج جدید کرونادلتا در کشورهای مختلف جهان کودکان از اقشاری هستند که به شدت مبتلا می شوند. این در حالی است که در بدو همه گیری کرونا کودکان کمتر به این بیماری دچار می شدند اما اکنون تعداد مبتلایان کودک بسیار زیاد است.

 

*اعضای تیم ملی والیبال ساحلی زنان جمهوری چک به دلیل ابتلای دو تن از بازیکنان این تیم به ویروس کرونا از رقابت ها کنار کشیدند. شمار مبتلایان به کرونا در دهکده برگزاری رقابت ها از 110 نفر گذشته است.

 

*در حالی که برخی از کشورهای جهان حتی یک دوز  واکسن را هم دریافت نکرده اند در امریکا قرار است 200 میلیون دوز برای دوز سوم (تقویت کننده) در نظر گرفته شود این در حالی است که سازمان جهانی بهداشت پیش از این اعلام کرده بود نیازی به دوز سوم نیست و همان دو دوز قبلی برای ایجاد ایمنی مقابل ویروس کرونا حتی دلتا موثر است. این سازمان تاکید کرده بود که به جای تامین دوز سوم ، این واکسن ها باید به کشورهای فقیر فرستاده شود.

 

*کاروان ورزشی آمریکا با وضعیت بدی راهی توکیو پایتخت ژاپن محل برگزاری این دوره از رقابت های المپیک شده است. بر اساس گزارش ها از 613 ورزشکار آمریکایی که به توکیو اعزام شده اند 100 نفر واکسن نزده اند.

 

*یک کمپانی پوشاک در استرالیا به نام «لورنا جین» به دلیل ادعایی در رابطه با اینکه لباس های این شرکت از شیوع ویروس کرونا جلوگیری می کند 5 میلیون دلار استرالیا جریمه شد.

 

*مکزیک همچنان وضعیت بدی را تجربه می کند. آخرین آمار روزانه حاکی از ابتلای 16 هزار و 421 مورد جدید و فوت 328 نفر دیگر است. برزیل نیز وضعیت کشنده و مرگباری را پشت سر می گذارد؛ 108 هزار و 732 ابتلای جدید و هزار و 324 مورد مرگ در یک روز.

 

*مقامات شیلی تاکید کردند برای ادامه واکسیناسیون جمعیت خود از واکسن چینی «سینووک» استفاده خواهند کرد و حتی خط تولید آن را در این کشور به راه خواهند انداخت.

 

 

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها