پسر جوان که برای از بین بردن لک‌های صورتش قبل از خواستگاری به پزشک زیبایی مراجعه کرده بود، نمی‌دانست در دام پزشک قلابی گرفتار شده است. او بعد از لیزر درمانی، دچار عارضه شدید پوستی شد.
کد خبر: ۱۳۲۸۰۶۶

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین، اوایل تیر امسال پسر 26ساله‌ای که چهره‌اش به دلیل عمل زیبایی با لیزر آسیب دیده بود به شعبه اول بازپرسی دادسرای جرایم پزشکی تهران رفت و از پزشک معالج شکایت کرد و گفت: می‌خواستم به خواستگاری دختر مورد علاقه‌ام بروم اما لک‌های صورتم زیاد بود و اذیتم می‌کرد. در اینستاگرام صفحه پزشکی را دیدم که مدعی بود با سه تا پنج جلسه لیزر درمانی برای همیشه از شر لک‌ های چهره خلاص  می‌شوید. عکس و فیلم‌هایی از بیماران خود قبل و بعد از لیزردرمانی هم منتشر کرده بود که باعث اعتمادم شد. روز بعد به مطبش در شمال تهران رفتم. منشی نداشت و می‌گفت به دلیل شیوع کرونا تعداد محدودی بیمار را پذیرش می‌کند. بعد از معاینه صورتم گفت که باید پنج جلسه لیزردرمانی انجام دهم و برای هر جلسه دو‌میلیون و 300هزارتومان بپردازم. بعد از جلسه اول لیزردرمانی به خانه رفتم که روز بعد دیدم زخم و تاول‌های زیادی روی پوست صورتم نقش بسته. به مرد پزشک زنگ زدم که مدعی شد باید بقیه جلسات را بروم اما از ترس منصرف شدم. نزد پزشک متخصص پوست رفتم که با بررسی وضعیتم گفت که لیزردرمانی‌ام درست انجام نگرفته و پوست صورتم به‌شدت آسیب‌دیده است. برای درمان 17بار روی صورتم عمل جراحی انجام شد و 150میلیون تومان هزینه کردم. باید چند عمل جراحی دیگر هم روی صورتم انجام شود. از پزشک شکایت دارم و خواستار مجازات او هستم.

ماموران با هماهنگی قضایی به مطب پزشک متخلف رفته و او بازداشت شد. دستگاه‌های مورد استفاده وی برای لیزردرمانی هم کشف و مطب پلمب شد.

با تحقیق از متهم 32ساله معلوم شد که او پزشک نبوده و فقط دوره‌های لیزردرمانی را در یک مرکز خصوصی آموخته و بعد از خرید این دستگاه‌ها اقدام به ویزیت بیماران و درمان آنها کرده و یک‌سال است غیرقانونی کار می‌کند.

همچنین در ادامه تحقیقات، دو زن جوان هم با حضور در شعبه‌اول بازپرسی دادسرای جرایم پزشکی از متهم پرونده به دلیل آسیب به چهره‌شان شکایت کردند.

این افراد برای بررسی میزان صدمات نزد هیات کارشناسان سه‌ نفره پزشکی‌ قانونی معرفی شدند. دو زن صدمات کمتری دیده بودند اما مرد جوان براساس نظر کارشناسان پزشکی‌ قانونی باید 25درصد دیه کامل به او تعلق بگیرد.

متهم پرونده نسبت به نظریه کارشناسان اعتراض کرد و پرونده به هیات پنج‌نفره پزشکی‌قانونی ارسال شد که آنها نیز نظر هیات سه‌نفره را تایید کردند.

میثم حسین‌پور، بازپرس شعبه‌اول دادسرای جرایم پزشکی تهران دراین‌باره به جام‌جم گفت: برای متهم پرونده که پزشک قلابی بوده، قرار قانونی صادرشده و تحقیقات ادامه دارد.

وی در ادامه هشدار داد: برای مراجعه به پزشک به‌خصوص پزشکان زیبایی نباید به آگهی سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی اعتماد کرد و باید از فعالیت آنها و صحت جواز کارشان مطمئن‌ شد.

گروه حوادث روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها