مریم گلی یکی از گیاهان پرکاربرد در طب سنتی است که به عنوان تسکین دهنده طبیعی مورد استفاده است.
کد خبر: ۱۳۲۸۰۰۵

به گزارش جام جم آنلاین، مریم گلی یکی از گیاهان معروف در طب سنتی بوده که دارای خواص بی شماری است.

شاید مادربزرگتان برای درمان دل درد یا سفیدی دندان آن را به شما تجویز کرده باشد. خوشبختانه با توجه به خواص ضدالتهابی مریم گلی، این گیاه درمانی طبیعی برای تسکین درد و آنفلوآنزای گوارشی است.

به طور عمومی برای بهره بردن از خواص این گیاه بهتر است از شیوه سنتی آن از مریم گلی تازه استفاده کنید.

مریم گلی یکی از دارو‌های گیاهی موثر برای سفید کردن دندان و درمان‌های آنتی باکتریایی است. توصیه می‌شود برگ مریم گلی را یک تا دو بار در هفته به دندان‌های خود بمالید. به دلیل خواص ضدباکتری این گیاه، می‌توانید از آن به عنوان داروی گیاهی موثر استفاده کنید.

همچنین می‌توانید از مریم گلی برای پاکسازی بدن از سموم بهره بگیرید. بدین منظور نصف فنجان آب را به همراه سه برگ مریم گلی و یک شاخه از رز ماری بجوشانید؛ سپس به مدت ۵ دقیقه فرصت دهید تا این ترکیب خنک شود. سپس آن را از صافی رد کرده و میل کنید.

یکی از خواص عجیب گیاه مریم گلی، ضد پشه بودن آن است. اگر در خانه باغچه دارید و از ورود پشه‌ها به خانه گله‌مند هستید، می‌توانید به کاشتن مریم گلی در باغچه خود اقدام کنید. پشه‌ها به طور طبیعی از این گیاه دوری می‌کنند.

یافته‌های محققان نشان داده مریم گلی برای دستگاه گوارش بسیار مناسب است. می‌توانید به آسانی اقدام به تهیه چای مریم گلی کنید.

برای این کار، میزان کمی از برگ‌های مریم گلی و رزماری را در آب جوش ریخته و اجازه بدهید تا بخوبی دم بکشد. این نوشیدنی باعث تسکین و آرامش روده‌ها و معده می‌شود.

مریم گلی را می‌توانید به راحتی از عطاری‌ها تهیه کنید. با این حال، برای آنکه بتوانید از مریم گلی تازه بهره‌مند شوید می‌توانید آن را در گلدان یا باغچه بکارید و در زمان نیاز از آن استفاده کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها