فلافل به عنوان یکی از محبوب‌ترین غذاها در کشورهای عربی و شرقی، در ایران نیز طرفداران خاص خود را دارد. طبخ این غذا در خانه کار سختی نیست.
فلافل به عنوان یکی از محبوب‌ترین غذاها در کشورهای عربی و شرقی، در ایران نیز طرفداران خاص خود را دارد. طبخ این غذا در خانه کار سختی نیست.
کد خبر: ۱۳۲۷۹۷۲

به گزارش جام جم آنلاین، جذابیت فلافل جدا از طعم‌اش به‌خاطر مخلفات کنارش است؛ فلافلی‌های در سطح شهر هم که عموما به شکل سلف‌ سرویس است، با انواع سالادها و ترشی‌هایی که جلوی مغازه‌شان چیده‌اند، محیط خوش رنگ لعابی را ایجاد کرده‌اند که نمی‌شود از آن گذشت. یک غذای ارزان با ارزش غذایی بالا.

تنوع زیاد موادی که داخل این ماده غذایی است اما باعث می‌شود خیلی‌ها به فلافلی‌ها اعتماد نکنند و از خوردن آن منصرف شوند.

در حالی که فلافل را می‌شود به راحتی در خانه تهیه کرد و از محتویات آن هم مطمئن بود.

مواد لازم برای تهیه فلافل :

نخود خام: یک فنجان
پیاز: یک عدد متوسط
جعفری خردشده: 2 قاشق غذاخوری
نمک: یک قاشق چایخوری
سیر تازه: 5 حبه
فلفل قرمز خشک و آسیاب شده: یک و نیم قاشق چایخوری
فلفل سیاه: 1.5 قاشق چایخوری
فلفل سفید: 1.5 قاشق چایخوری
آرد نخودچی: یک قاشق غذاخوری
بکینگ‌پودر: یک قاشق چایخوری
روغن مایع: به مقدار لازم

طرز تهیه و دستور پخت فلافل :

۱. نخودها را از یک روز قبل بخیسانید. در طی این مدت چند بار آب نخودها را عوض و تازه کنید. نخودهای خیس خورده، پیاز، فلفل، جعفری، نمک، سیر و زیره را در میکسر بریزید و همه را با هم مخلوط کنید تا زمانی که تمام مواد خوب خرد شوند و حالت خمیری پیدا کند. مایه به دست آمده نباید زیاد شل باشد. ذرات مایه باید کمی درشت‌تر از ذرات شکر باشند.

۲. در مرحله بعد آرد نخودچی و بیکینگ پودر را روی مواد مخلوط شده بپاشید و هم بزنید. باید میزان آرد برنج به قدری باشد که وقتی می‌خواهید توپ‌های فلافل را درست کنید به دست‌تان نچسبند. برای چند ساعت مخلوط را درون یک کاسه بریزید و روی آن را بپوشانید و داخل یخچال قرار دهید.

۳. در یک ماهیتابه یا ظرف گود و عمیق روغن بریزید و اجازه بدهید روغن داغ شود. از خمیر به اندازه یک گردو بردارید و با دست گرد کنید. توپ‌ها را داخل روغن داغ بریزید و اجازه دهید سرخ شوند. فلافل‌ها باید در روغن غوطه‌ور باشند. بعد از سرخ شدن آن‌ها را روی دستمال روغن‌گیر بگذارید تا روغن اضافی‌شان گرفته شود.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها