درخواست کار دست‌نویس یک صفحه‌ای استیو جابز که پس از اخراج شدنش از کالج رید و سه سال پیش از بنیانگذاری شرکت اپل آن را نوشته بوده است به شکل کاغذی و نسخه دیجیتال رمز نگاری غیرقابل معاوضه (NFT) به حراج گذاشته شده است.
کد خبر: ۱۳۲۷۹۱۸

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، برگه دست‌نویس درخواست کار استیو جابز، هم‌بنیان‌گذار شرکت اپل بار دیگر به حراج گذاشته است؛ با این تفاوت که در این حراج قرار است علاوه بر نسخه کاغذی، نسخه دیجیتال این مدرک نیز به عنوان نسخه ان‌اف‌تی به حراج گذاشته شود.
 
این درخواست یک‌صفحه‌ای را جابز زمانی که از کالج رید (Reed College) اخراج شده بود و سه سال پیش از آن که شرکت اپل را تأسیس کند نوشته است. او در این درخواست نام شرکت یا موقعیت شغلی مورد نظرش را مشخص نکرده است، اما نوشته است که به فرصت‌های شغلی مرتبط با فناوری الکترونیک یا طراحی مهندسی علاقه‌مند است. مهارت‌های او شامل تجربه کار‌های محاسباتی و کامپیوتر بوده است. سه سال پس از نوشتن این درخواست، جابز شرکت اپل را به همراه استیو وازنیک در سال ۱۳۵۵/ ۱۹۷۶ تأسیس کرد.
 
ان‌اف‌تی‌ها یا توکن‌های غیرقابل معاوضه، دارای‌هایی هستند که مالکیت محتوا‌های تصویری مانند عکس، توئیت یا ویدیو را مشخص می‌کنند و معمولا با رمز‌ارز‌ها معامله می‌شوند. مالکیت این دارایی در هر زمان فقط در اختیار یک شخص می‌تواند باشد و مالکیت در دفتر دیجیتالی که پشتیبان رمزارز‌هایی مانند بیت کوین است، ثبت می‌شود.
 
درخواست کار استیو جابز در سال ۱۹۷۳ به حراج گذاشته شد
بر اساس اعلام وبگاه این حراجی، این اثر قرار است به دو شکل فیزیکی و دیجیتال به صورت هم‌زمان به حراج گذاشته شود تا مشخص شود در دنیای امروز کدام شکل از یک اثر ارزش بیشتری خواهد داشت. از سوی دیگر با این روش صاحب اثر نیز می‌تواند درآمد بیشتری از فروش اثر به دست بیاورد. از صبح دیروز که این حراجی آغاز شده است، بالاترین قیمت پیشنهادی برای نسخه فیزیکی ۱۰۰۰ دلار و برای نسخه دیجیتال ۹۳/۵۴۵ دلار بوده است. این برگه در حراج قبلی که فروردین امسال برگزار شده بود به قیمت ۲۲۲ هزار دلار به فروش رفته بود. زمان این حراج تا چهارشنبه ۶ مرداد ادامه خواهد داشت.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها