ارائه گواهی واکسن در اماکن تفریحی الزامی می‌شود

اوج‌ گیری کرونا در فرانسه

مقامات فرانسه اعلام کردند، از امروز بازدید از اماکن فرهنگی و تفریحی مستلزم ارائه گواهی سلامت کووید ۱۹ خواهد بود.
کد خبر: ۱۳۲۷۸۶۹

به گزارش جام جم آنلاین، در حالی که شمار مبتلایان روزانه به بیماری کووید ۱۹ در فرانسه به بالاترین میزان از زمان ماه مه رسیده است، مقامات این کشور گفته‌اند از روز چهارشنبه (دیروز) بازدید از اماکن فرهنگی و تفریحی مستلزم ارائه گواهی سلامت کووید ۱۹ خواهد بود. اوج‌ گیری کرونا در فرانسه

برهمین اساس، افرادی که می‌خواهند به سینماها، موزه‌ها یا مسابقات ورزشی در فرانسه بروند باید ثابت کنند واکسن دریافت کرده‌اند یا اخیرا آزمایش منفی کرونا انجام داده‌اند؛ این کشور سیستم ارائه گواهی واکسن را در برابر افزایش موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا سرسختانه پیگیری می‌کند.

این گواهی که به اصطلاح به آن «گذرگاه سلامتی» گفته می‌شود، از اوایل ماه اوت برای حضور در رستوران‌ها، مراکز خرید، خانه‌های سالمندان و همچنین مسافرت‌های طولانی با وسایل نقلیه عمومی و همه رویدادها و مکان‌هایی با بیش از 50 نفر تجمع اجباری می‌شود.

دولت فرانسه که قرار است این سیستم را با قانونی که در مجلس مورد بحث است رسمیت ببخشد، امیدوار است که موج چهارم عفونت را مهار کرده و مردم را به واکسیناسیون تشویق کند.

اولیویه وران، وزیر بهداشت فرانسه روز گذشته هشدار داد، نوع دلتا کرونا باعث افزایش بی‌سابقه‌ای در عفونت‌های جدید شده و طی یک هفته شمار موارد ابتلا به ویروس ۱۵۰ درصد افزایش یافته و به ۱۸ هزار نفر طی ۲۴ ساعت اخیر رسیده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد، اکثر موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا میان جوانانی بوده که واکسن دریافت نکرده‌اند.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها