مقامات محلی اعلام کردند که شمار جانباختگان سیل در هنان چین به ۳۳ نفر افزایش یافت.
کد خبر: ۱۳۲۷۸۰۷

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین، خبرگزاری اسپوتنیک امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد تعداد جانباختگان سیل در استان «هنان» چین، به ۳۳ نفر افزایش یافته است و ۸ نفر همچنان مفقود هستند.

بخش خدمات محلی اورژانس هنان گفت: «در حال حاضر ۳۳ نفر جان خود را از دست دادند، ۸ نفر مفقودی اعلام شده است و ۳ میلیون نفر در وضعیت فاجعه‌باری به سر می‌برند.»

پیش از این رسانه‌ها از جان‌باختن ۲۵ نفر و مفقودی ۷ نفر دیگر خبر داده بودند. در حال حاضر ۳ میلیون نفر در ۱۰۳ منطقه به سر می‌برند که به شدت از سیل آسیب دیده‌است و تاکنون ۲۵۶ هزار نفر به مناطق امن منتقل شده‌اند.

این سیلاب براثر باران‌های سیل‌ آسای اخیر در این استان ایجاد شد و به شهر «ژنگجو» مرکز استان هنان، بیشترین ضربه را وارد کرده است. همچنین به دنبال شکسته شدن سدی در ژنگجو سیل وارد متروی شهر شد و امدادرسانان به کمک مسافران گرفتار در سیل شتافتند. در حال حاضر بی‌برقی و فروریختن جاده نیز مزید بر علت شده است.

روز گذشته «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین، اعلام کرد که کشورش با سیل «بسیار خطرناک» روبروست و توضیح داد که مخازن برخی از سد‌های منفجر شده، باعث صدمات جدی و خسارات جانی و مالی شده است. او گفت: «کنترل سیل در شرایط بسیار خطرناکی قرار دارد و حوادث به مرحله حساس رسیده‌اند.»

مساحت زمین‌های کشاورزی که از این سیل آسیب دیدند ۲۱۵ هزار هکتار، و خسارت مالی ۱.۲۲ میلیارد یوآن چین تخمین زده شده است. دانشمندان می‌گویند تغییرات آب و هوایی باعث افزایش تغییرات جوی شده است و این تهدید برای دهه‌ها وجود خواهد داشت.

کارشناسان هواشناسی در چین نیز اعلام کردند میزان بارانی که در طی ۳ روز گذشته در «ژنگجو» باریده است، هر ۱۰۰۰ سال یکبار رخ می‌دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها