اتحادیه اروپا با هشدار نسبت به تشدید اوضاع:

امارت اسلامی در افغانستان غیرقابل قبول است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تاکید بر تلاش برای دستیابی به صلح در افغانستان، روی کارآمدن امارت اسلامی در افغانستان را غیرقابل قبول عنوان کرد.
کد خبر: ۱۳۲۷۷۸۰

به گزازش جام جم آنلاین، «جوزف بورل»؛ مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه خواستار تلاش مشترک برای دستیابی به صلح پایدار در افغانستان شد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تاکید بر نقش مهم افغانستان در ارتباطات و مسائل امنیتی آسیای مرکزی و آسیای جنوبی، بازگشت صلح در میانه تنش فزاینده افغانستان را بسیار مهم ارزیابی کرد.

این دیپلمات اروپایی تاکید کرده که صلح و ثبات در افغانستان می بایست هدف و مسئولیت همگانی باشد.

بورل همچنین هشدار داده است که بازگشت افغانستان به هرج و مرج باعث درگیری بیشتر منطقه با مواد مخدر و گسترش بنیادگرایی، تروریسم و خشونت خواهد شد که در نهایت این شرایط بر امنیت اروپا تاثیر خواهد گذاشت.

مسئول سیاست خارجی اروپا در عین حال افزوده است که کشورهای اتحادیه اروپا آماده حمایت از فرایند صلح افغانستان هستند، هرچند او همزمان هشدار داده است که سرنگونی دولت افغانستان و یا تلاش برای بازگرداندن یک امارت اسلامی از نظر اروپا غیر قابل قبول است.

هشدار دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا درباره اوضاع افغانستان در شرایطی عنوان شده که امروز منابع افغانستان اعلام کرده اند که یک هیئت بلندپایه از دولت و گروه های سیاسی قرار است بزودی برای ادامه مذاکرات با طالبان به قطر سفر کند.

«عزیزالله فضلی»، مشاور وزارت دولت افغانستان در امور صلح با تائید این خبر ابراز امیدواری کرده است که در نشست دوم با همکاری سازمان ملل و کشورهای اسلامی بتوان به نتیجه مشخصی دست یافت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها