امام جمعه اراک گفت: پول و نقشه کثیف سعودی عامل فتنه در منطقه است.
کد خبر: ۱۳۲۷۷۰۵

به گزارش جام جم آنلاین از استان مرکزی، آیت الله دری نجف آبادی در خطبه های نماز عید سعید قربان با بیان اینکه دعای عرفه دعای معرفت است، اظهار داشت: این دعا برای بیشتر کردن معرفت الهی است و از این دعا می توان برای تقرب به خدا استفاده کرد. عید سعید قربان نیز در راستای قرب الهی است.

وی با بیان اینکه دستور خداوند متعال به ابراهیم خلیل جهت قربانی کردن فرزند ۱۳ساله اش اسماعیل امتحان الهی بود، افزود: خدا را شاکریم که نماد تمام فضیلت ها را در سرزمین مکه تجمیع کرده است که پیامبر گرامی اسلام، امام علی(ع)، امام حسین(ع)، حضرت ابراهیم(ع)، حضرت اسماعیل(ع) و بسیاری از انسان های بزرگوار دیگر از جمله این نمادهای انسان ساز هستند.

امام جمعه اراک تصریح کرد: البته متاسفانه امسال هم به مانند سال پیش و با تدبیر غلط آل سعود شاهد برگزاری حج حداقلی بودیم و مسلمانان بسیاری از جمله ایرانیان از تشرف به خانه خدا محروم شدند. امیدواریم هر چه زودتر شر آل سعود از سر مسلمانان از جمله کشور یمن که هر روز آن را به خاک و خون می کشد برطرف شود. البته متاسفانه این خاندان سفاک با پول های کثیف سعودی و وهابیت تحرکاتی هم در استان های جنوبی ایران دارند که نیاز است مردم ما هوشیار باشند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه مشکل آب همواره در ایران بوده است، گفت: مردم باید هوشیار باشند و در کنار اعتراضات خود مراقب باشند تا بهانه به دست دشمنان ایران ندهند و همچنین با صرفه جویی به فکر سال های آینده هم باشند، چرا که کشور ما در مجموع اقلیم خشکی دارد.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به کاهش ۶۷میلیون متر مکعبی ذخایر آبی استان مرکزی در مقایسه با سال گذشته، گفت: سد های استان مرکزی هم اکنون وضعیت خوبی ندارد و مردم باید صرفه جویی کنند و نمی توان با رهاسازی آب پشت سد ها چند روزی رودخانه ها را پر آب کرد ولی بعدا با مشکلات کم آبی دست و پنجه نرم کرد. باید در این خصوص در استان های جنوبی تدبیری اندیشیده شود.

وی افزود: در هفته گذشته در ساعاتی رکورد مصرف کشور به عدد ۶۴ هزار مگاوات رسید که این عدد بسیار بزرگی است و باید با قناعت عموم مردم جلوی مشکلات گرفته شود. البته مسئولین هم باید تدبیر کنند و دولت آینده نیز باید با افزایش بهره وری مقابل مشکلات بایستد. دولت سیزدهم باید برای تولید سالانه ۲هزار مگاوات برق برنامه جدی داشته باشد چرا که اگر تدبیری در این خصوص اندیشیده نشود قطعا مشکلاتی خواهیم داشت. مسائل دیگر از جمله آب، گندم، نهاده دامی، نان و ... نیز نیاز به تدابیر درستی دارند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: اعتراضات مردمی نسبت به مسائل معیشتی اشکالی ندارد ولی نباید با اقدامات اشتباه بهانه دست دشمنان نظام بدهیم که اگر چنین شود ظلم به ایران و اسلام است. در مجموع امیدواریم در سال آبی آینده وضعیت بهتری را شاهد باشیم تا به مشکلات این چنینی برخورد نکنیم.

امام جمعه اراک با اشاره به اقدامات خرابکارانه و تروریستی در کشور های عراق و افغانستان، گفت: به هر دو ملت همسایه تسلیت می گوییم و به آنان هشدار می دهیم در مقابل اقدامات آمریکایی ها، داعش، بعثی ها، منافقین و طالبان هوشیار باشند. همگان هم بدانند اگر کسی در این کشور ها به اسم اسلام کاری را انجام می دهد و مردم بی گناه را قتل عام می کند، از نظر اسلام مردود است و اسلام از چنین اقداماتی تبری می جوید.

انتهای پیام/

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها