همزمان با توافق آلمان و ایالات متحده آمریکا بر سر پروژه خط لوله «نورد استریم ۲»، بلومبرگ از وضع تحریم‌ها و سایر تدابیر تنبیهی علیه مسکو خبر داد.
کد خبر: ۱۳۲۷۶۸۷

به گزارش جام جم آنلاین، یک مقام بلندپایه دولت ایالات متحده که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد از آنجا که واشنگتن نمی‌خواهد روسیه نقشه راهی برای پاسخ به هرگونه اقدام آسیب رسان علیه خود در دست داشته باشد، متن پیش‌نویس این توافقنامه عامدانه مخفی می‌ماند.

بلومبرگ روز سه شنبه در گزارشی با استناد به متن به دست آمده از پیش‌نویس این توافق اعلام کرد که ایالات متحده و آلمان به توافقی بر سر پروژه نورد استریم ۲ رسیدند که طبق آن، چنانچه روسیه بکوشد تا از انرژی به مثابه یک «سلاح» علیه اوکراین استفاده کند، از تحریم و سایر تدابیر علیه مسکو استفاده خواهند کرد.

طبق این گزارش، در صورت بروز چنین موردی آلمان اقدام ملی مشخص نشده‌ای را اتخاذ خواهد کرد. در گزارش بلومبرگ به نقل از این مقام آمریکایی آمده است که این اقدام ممکن است شامل کاهش جریان گاز از روسیه به آلمان باشد.

روز سه شنبه، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده خطاب به خبرنگاران گفت که وی جزئیات نهایی توافق اعلام شده را در دست ندارد، اما مدعی شد که «آلمانها طرح‌های سودمندی را پیشنهاد کرده‌اند و ما توانسته‌ایم در مسیر دستیابی به آن هدف مشترک که همان تضمین عدم تبدیل انرژی به یک سلاح در دستان روسیه است، پیشرفت کنیم».

ایالات متحده امیدوار بود که با زبانی صریح و روشن آلمان را به توقف انتقال گاز از طریق خط لوله نورد استریم ۲ در صورت تلاش روسیه برای اعمال نفوذ ناروا بر اوکراین متعهد نماید، موردی که از سوی آلمان بارها رد شده بود آن‌هم با این استدلال که یک چنین تهدیدی باعث سیاسی شدن پروژه‌ای می‌شود که به زعم «آنگلا مرکل» صدراعظم این کشور یک پروژه صرفاً اقتصادی است.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها