مجتبی یوسفی، نماینده اهواز و باوی از علت مشکلات خوزستان می‌گوید

دولتمردان نالایق منافع ملی را به خطر انداختند

از دو سال پیش با سوءمدیریت وزارت نیرو در بخش آب، استان خوزستان دچار سیل می‌شود و در شرایطی که مردم کاملا ناامید بودند و امید هم به دولتمردان نداشتند، چهره‌ای مثل شهید حاج قاسم پا به میدان گذاشت و برای حل مشکلات مردم خوزستان کوشید.
کد خبر: ۱۳۲۶۹۸۰

الان اعضای دولت به‌خصوص وزارت نیرو و سایر وزارتخانه‌های دخیل باید برای ما توضیح دهند چگونه با سوءمدیریت منابع آبی در این استان، سیل ساختگی در خوزستان به‌راه انداختند تا به اهداف سیاسی انتقال آب دسترسی پیدا کنند.

آقای روحانی پاسخگو باشید

امروز مردم استان مشکل بزرگی به نام کم‌ آبی دارند. دو میلیون اصله نخل به دلیل سوءمدیریت وزارت نیرو و وزارت کشور و سازمان محیط‌ زیست در معرض از بین رفتن قرار گرفت.

انتظار داریم مدیران دولتی در کنار مردم خوزستان قرار گیرند و دلایل این ناکارآمدی‌ها را توضیح دهند. دولتمردان در هشت سال گذشته کاری انجام نداده‌اند و آن بلا را سر برق آوردند و بازهم مردم خوزستان در گرمای 55درجه متحمل سختی‌های فراوان شدند. امروز آقای روحانی موظف است جواب مردم را بدهد. واقعیت آن است که ما به‌عنوان نماینده هیچ پاسخی برای مردم نداریم.

سوء مدیریتی که در منابع آب خوزستان اتفاق افتاده، واقعا فاجعه است. به نظر می‌رسد هدف دولت از این بی‌عملی کاملا مشخص است. آنها‌ می‌خواهند همان بلایی را که سردریاچه ارومیه آوردند برسر خوزستان بیاورند.

دریاچه ارومیه که با این بی‌کفایتی‌ها به دریاچه نمک تبدیل شد. جالب این‌که عاملان این قضیه، ستاد ملی احیای دریاچه ارومیه راه انداختند و هزاران میلیارد پول برای آن هزینه کردند و اما دریغ از اقدامات مؤثر.

تفوق نگاه جزیره‌ای در اداره کشور

الان در شرق کشور به دلیل نگاه جزیره‌ای چند استان، سایر استان‌ها در مضیقه‌ بسیاری به‌سر می‌برند. ما تا دو دهه پیش پدیده‌ای به اسم ریزگرد نداشتیم و الان در این زمینه با بحران مواجهیم. جالب این‌که در روستاهای استان خوزستان، وزارت نیرو برای تهیه یک لوله عنوان می‌کند پولی در بساط ندارد اما چگونه است برای انتقال آب از خلیج‌فارس چندهزار میلیارد پول هزینه می‌کنند.

واقعیت این است که ما به این دولت اعتماد نداریم و قطع به‌یقین در ادامه پیگیری‌ها برای احقاق حقوق مردم خوزستان از طریق مجلس و قوه قضاییه موضوع رسیدگی به اقدامات مدیران بی‌کفایت دولتی را دنبال خواهیم کرد.

مردم به دولت آقای رئیسی امیدها بسته‌اند و انتظار این است انتخاب مدیران در استان‌ها براساس نگاه بخشی نباشد و چهره‌های مؤثر، قوی، لایق و کارآمدی انتخاب شوند. آقای رئیسی باید در معرفی وزیران، استانداران و مدیران میانی، تعارف را کنار بگذارد و به‌جای انتخاب چهره‌های سیاسی، افرادی را که نگاه ملی دارند، برگزیند. نمایندگان مجلس به‌ویژه منتخبان ملت در استان‌های جنوبی و استان‌های محروم هم مراقب خواهند بود که دولت و ارکان آن جولانگاه فعالیت افراد سیاست زده نشود.

ما رسما بی‌اطلاعیم

بنده در جلساتی که هفته گذشته با وزیر نیرو و آقای کلانتری داشته‌ام به‌صراحت با انتقال آب کارون مخالفت کردم اما اگر این اتفاق در سکوت و به صورت محرمانه پیش رفته باشد، قطعا از طریق قانونی پیگیری خواهیم کرد.

ما اکنون رسما بی‌اطلاعیم و مانند شما این اخبار را به شکل غیرموثق دریافت کرده‌ایم. در جلسه اخیر به آقای کلانتری گفتم که شما پیش از این گفته بودید اجازه انتقال آب را نمی‌دهید و در پاسخ به من همین امر که مجوز انتقال آب داده نشده است را تاکید کرد.

اگر اتفاقی به صورت محرمانه افتاده است هنوز بی‌اطلاعیم چراکه منابع رسمی و مسؤولان محیط‌زیستی کشور به ما گفته‌اند انتقال آب انجام نمی‌شود اما اگر خلاف این صحبت‌ها تصمیمی اتخاذ شده باشد ما از طریق قضایی حتی با وجود اتمام دولت فعلی، پیگیر پاسخ به مردم استان‌مان هستیم.

گروه سیاسی روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها