رئیس فدراسیون والیبال کشورمان با بیان اینکه در حق سرمربی روسی تیم ملی جفا شده است، گفت: از تصمیمات الکنو حمایت می‌کنیم.
کد خبر: ۱۳۲۶۸۴۷

به گزارش جام جم آنلاین، در یک هفته گذشته والیبال ایران دچار حاشیه های مختلفی شد. فرهاد قائمی پس از دعوت از سوی رئیس فدراسیون به اردوی تیم ملی برای حضور در ترکیب ملی پوشان، به دلیل عدم آمادگی از سوی ولادیمیر آلکنو سرمربی ایران خط خورد. همین خط خوردن قائمی باعث شد تا او واکنش تندی نسبت به تصمیم سرمربی داشته باشد و اتهاماتی علیه الکنو در رسانه ها مطرح کند.

صحبت های فرهاد قائمی واکنش سرمربی تیم ملی را نیز به دنبال داشت و الکنو در گفتگو با خبرنگار مهر خواستار برگزاری مناظره تلویزیونی با حضور داورزنی، فرهاد قائمی، امیر خوش خبر و پیمان اکبری شد چرا که الکنو از اتهامات وارد شده به خود به شدت عصبانی بود و می خواست در این زمینه شفاف سازی صورت گیرد.

محمدرضا داورزنی صبح امروز در برنامه «کادر فنی» شبکه ورزش حضور پیدا کرد و درباره حواشی رخ داده در یک هفته گذشته صحبت هایی مطرح کرد.

رئیس فدراسیون والیبال اظهار داشت: پس از پایان لیگ ملت ها از مردم عذرخواهی کردم چرا که همه انتظار تعداد بردهای بیشتری داشتند اما چاره ای نبود چرا که باید از ۱۵ بازی لیگ ملت ها برای آمادگی بیشتر تیم تلاش می شد. تعدادی از بازیکنان تغییر کرده بودند و کادر فنی نیز دچار تغییر و تحول شده بود.

داورزنی تاکید کرد: ما به سراغ یکی از مربیان فوق العاده دنیا رفته بودیم، الکنو یکی از بهترین مربیان دنیای والیبال است، سراغ او رفتیم چرا که هدف بزرگی داریم. در المپیک ریو از گروه خود صعود کردیم و عنوان پنجم مشترک را به دست آوردیم اما در این دوره هدفمان قرارگیری بین چهار تیم است و نیم نگاهی هم به سکو داریم.

وی افزود: بسیاری به من خرده گرفتند که چرا این فشار را بر تیم وارد می کنم اما اگر آرمان نداشته باشیم نمی توانیم موفق شویم. برای ما حضور در المپیک کفایت نمی کند، بازیکنان نیز ثابت کردند اگر بعضی نقاط ضعف جبران شود و یک مربی بااقتدار روی نیمکت باشد اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.

داورزنی با اشاره به حواشی رخ داده در مورد سرمربی تیم ملی تاکید کرد: در یک هفته گذشته در حق الکنو جفا شد، او مربی قدرتمندی است. در پنل اخلاقی فدراسیون جهانی این هدف وجود دارد که همه برای ارائه تصویر خوبی از والیبال تلاش کنیم. اینکه فردی این تصویر را خراب کند باید مورد نکوهش قرار گیرد و در زمان مناسب به این موضوع حتما خواهیم پرداخت.

وی با اشاره به نحوه دعوت قائمی به اردوی تیم ملی گفت: اینکه الکنو پذیرفت در والیبال ایران حضور داشته باشد ریسک بزرگی بود که اعتبارش را در دنیا به خطر بیندازد تا به ایران بیاید و درباره تحقق آرمان والیبال ایران صحبت کنیم.

داورزنی افزود: پس از لیگ ملت ها مردم آزرده خاطر شدند و ما متوجه ضعف در دریافت شدیم. الکنو بسیار سعی کرد تا فیاضی به مسابقات برسد اما مصدومیت این اجازه را نداد. مجتبی میرزاجانپور در طی بازی های لیگ برتر دچار مصدومیت شده بود اما پس از پایان مصدومیت در اردوی جوانان حضور پیدا کرد و اعلام کرد تلاش می کند تا به مرز آمادگی دست یاب.

رئیس فدراسیون والیبال گفت: پس از لیگ ملت ها بسیاری از کارشناسان مطرح کردند که جای فرهاد قائمی در لیگ ملت ها خالی بود اما آیا قائمی همان بازیکن ۶ سال گذشته بود؟ قائمی به دلیل آسیب دیدگی از روزهای اوج خود فاصله داشت. الکنو به دنبال بازیکن دریافتی بود که بتواند به تیم کمک کند، قائمی خداحافظی کرده بود و صد درصد آماده نبود. پس از پایان رقابت های لیگ ملت ها تعدادی از کارشناسان اعلام کردند اگر قائمی به آمادگی برسد بهترین گزینه برای دریافت خواهد بود.

وی ادامه داد: این موضوع را با سرپرست مطرح کردیم و او نیز با «توتولو» (دستیار الکنو) مطرح کرد. یک فاصله زمانی دو تا سه ساعته به طول انجامید ما پیشنهاد را مطرح کردیم. یک مذاکره تلفنی با قائمی انجام شد که اگر او آماده باشد شاید در ترکیب قرار گیرد و انتخاب کننده الکنو است. ما حضور قائمی در ترکیب را منوط به نظر سرمربی تیم ملی اعلام کردیم. انتخاب حق مسلم سرمربی است. صحبت هایی که مطرح شد خوب نبود.

داورزنی افزود: ما صد درصد از تصمیمات الکنو حمایت کرده ایم و می کنیم چرا که او مربی بااقتدار و بادانشی است. اتفاقاتی که رخ داد را پس از المپیک تصمیم گیری خواهیم کرد زیرا این حواشی دور از شان والیبال ایران بود.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها