استاندار هرمزگان در بازدید از پل در حال ساخت در بلوار پردیس، بلوار ساحلی شرق بندرعباس و بیمارستان ۵۳۱ تخت‌خوابی بندرعباس بر سرعت بخشی به تکمیل این طرح‌ها تاکید کرد.
کد خبر: ۱۳۲۶۴۱۵
به گزارش جام جم آنلاین هرمزگان،استاندار هرمزگان در بازدید از پل در حال ساخت در بلوار پردیس، بلوار ساحلی شرق بندرعباس و بیمارستان ۵۳۱ تخت‌خوابی بندرعباس بر سرعت بخشی به تکمیل این طرح‌ها تاکید کرد.

 فریدون همتی در بازدید از روند اجرایی پل در حال ساخت بلوار پردیس در منطقه نایبند شمالی گفت: عرشه این پل ۱۶۵ متری کاملاً ساخته شده و در مرحله جدول کاری است و راست گردان پل نیز در مرحله خاکریزی و زیرسازی قرار دارد.

استاندار هرمزگان گفت: عملیات تکمیل این طرح نیازمند حدود ۵۰ میلیارد تومان اعتبار است و باید کمتر از یک ماه آینده به اتمام برسد.

همتی برای بهبود منظره این طرح، شهرداری بندرعباس را مکلف به لایروبی خور نایبند که این پل برفراز آن ساخته شده است، کرد.


پیشرفت ۷۵ درصدی بلوار شرق بندرعباس

استاندار هرمزگان از طرح بلوار ساحلی در شرق بندرعباس هم بازدید کرد و این طرح را به عنوان یکی از طرح‌های بزرگ، اولویت دار و مهم برای هرمزگان دانست و گفت: برای ساخت این طرح بزرگ هم اکنون سه پیمانکار در قطعات مختلف مشغول به کار هستند و تاکنون نزدیک به ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
همتی به معاون عمرانی شهرداری بندرعباس دستور داد به منظور تسریع در روند اجرایی، پیمانکاران جدیدی را نیز بکار گیرد.

وی گفت: در اجرای این بلوار که به منظور توسعه گردشگری و دسترسی آسان به سواحل شرق بندرعباس طراحی شده، ۲۲ دهنه پل با ابعاد بزرگ طراحی شده است که در مرحله اجرای دال، کوله و زیرسازی است و چهار دهنه پل نیز به طور کامل اجرا شده است.

وی افزود: این طرح به طول ۲۴ کیلومتر شامل لاین‌های مختلف تندرو، کندرو، لاین دوچرخه سواری، پیاده روی، فضای سبز و نورپردازی منحصر به فرد است که تنها در مرحله نخست نیازمند اعتباری بیش از هزار میلیارد تومان است.

به گفته استاندار هرمزگان، همزمان با اجرای این طرح، مطالعه ۷۰۰ هکتار از اراضی شرق بندرعباس برای ایجاد منطقه شهری جدید در بندرعباس در حال انجام است که تحقق آن می‌تواند باعث تحول و توسعه در این منطقه شود.

همتی افزود: در طراحی کم نظیر بلوارساحلی شرق بندرعباس، بزرگترین پارک شهری بندرعباس در طول این مسیر و با عرض بیش از ۲۵۰ متر در مرحله انعقاد قرارداد است که با بهره برداری از آن، یکی از پرجاذبه‌ترین مناطق گردشگری کشور در بندرعباس ایجاد می‌شود و ساکنان محلی و گردشگران سایر مناطق کشور می‌توانند در آینده از مزایای آن بهره‌مند شوند.


بلوار ساحلی بندرعباس، طرح بزرگی در حوزه عمران شهری است

احمد مرادی نماینده مردم حوزه مرکزی هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه بازدید از این طرح، آن را را یک اتفاق بزرگ در حوزه عمران شهری دانست و گفت: استفاده از ظرفیت دریا و ساحل می‌تواند به توسعه گردشگری منطقه کمک می‌کند و امیدواریم هر چه زودتر این طرح به بهره برداری برسد.


آینده بندرعباس بسیار روشن است

محمد آشوری دیگر نماینده حوزه مرکزی هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید، پیشرفت این طرح را خوب ارزیابی کرد و گفت: افق آینده شهر بندرعباس بر اساس توسعه مناطق از جمله شرق این شهر بسیار روشن است.
محمد آشوری، آغاز مطالعات شهر جدید بندرعباس را از درخواست‌های خود از استاندار هرمزگان و وزیر راه و شهرسازی اعلام  کرد و افزود: خوشبختانه اکنون با دستور استاندار هرمزگان کار مطالعاتی ۷۰۰ هکتار از اراضی شروع شده و با پشتیبانی و حمایت‌های ویژه وی و تلاش مجموعه شهرداری بندرعباس، چشم‌اندازی روشنی برای این منطقه راهبردی بندرعباس متصور هستیم.



بهره برداری از مرحله نخست
بیمارستان ۵۳۱ تختخوابی تا اواخر شهریور

استاندار هرمزگان از بیمارستان ۵۳۱ تختخوابی بندرعباس هم بازدید کرد و به نماینده ویژه خود دستور داد نسبت به رفع موانع و مشکلات پیش روی این بیمارستان سریعاً اقدام کند.

فریدون همتی گفت: ساخت مرحله نخست این بیمارستان به علت شرایط قرمز کرونایی و با ظرفیت ۳۰۰ تخت شامل کلینیک، درمانگاه، آزمایشگاه‌های تخصصی، اتاق‌های بستری، سی سی یو، آی سی یو، سالن آمفی تئاتر، اورژانس، بخش‌های جراحی و آنژیوی قلب، بخش کودکان و بخش زنان تا اواخر شهریورماه در دستور کار است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها