حفظ گنجینه های ورزشی؛ چراغ راه آیندگان

شصت پیشکسوت وتدوین تاریخ شفاهی

شهردار اصفهان در این افتتاحیه گفت:

آغاز به کار شش مجموعه ورزشی و تفریحی در تابستان 1400

شامگاه روز دوشنبه 21 تیرماه پروژه‌های ورزشی و تفریحی شهرداری اصفهان شامل استخر نمونه کردآباد، سلامت‌کده مشتاق، مجموعه ورزشی ارغوان، چمن مصنوعی شهدای کردآباد، ورزشگاه شهدای رهنان و شهربازی آبشار با حضور شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر و معاونان شهردار افتتاح شد.
کد خبر: ۱۳۲۶۳۷۱

به گزارش جام جم انلاین اصفهان ؛شهردار اصفهان در این افتتاحیه گفت: اقدامات زیادی در منطقه چهار شهرداری اصفهان انجام شده که از آن جمله می توان به تجهیز و توسعه سلامت‌کده مشتاق، مجموعه ورزشی کردآباد و مجموعه استخرهای باغ غدیر اشاره کرد که از این پس شهروندان می‌توانند بهره مند شوند.

قدرت اله نوروزی اظهار داشت: سلامت‌کده مشتاق می‌تواند به عنوان مکانی تفریحی نیز شور و نشاط کودکان و نوجوانان را به همراه داشته باشد و موقعیت و فرصتی برای گذراندن اوقات فراغت خانواده‌ها در محیطی سالم را فراهم سازد.

وی با بیان اینکه در مدت کاهش شیوع بیماری کرونا، افراد در مجموعه های ورزشی حضور پررنگی داشتند، افزود: متولیان اداره امور جامعه بایستی ادامه دهنده راه و مسیر ایجاد شده باشند چرا که این مجموعه‌های ورزشی محلی برای اصلاح افراد جامعه است لذا باید به این موضوع توجه کرده و آن‌را ارتقا دهیم؛ همچنین می‌بایست از بخش خصوصی بیشتر استفاده کنیم تا حمایت و زمینه لازم فراهم شده و مجموعه‌های ورزشی به دست بخش خصوصی ایجاد، بهره برداری و مدیریت گردد.

شهردار اصفهان ادامه داد: اکنون زمینه برای استقبال بخش خصوصی در تجهیز و نوسازی مراکز ورزشی فراهم شده و این موضوع یک موفقیت بزرگ است که باید در ادامه توسعه پیدا کند.

نوروزی خاطرنشان کرد: مسئولین باید با نگاهی دقیق، صحیح و اعتماد به بخش خصوصی اجازه دهند تا سرمایه گذاران بخش خصوصی فعال و منطبق با سلیقه، ایده و نیاز مردم با ورزش راه را برای اصلاح جامعه ایجاد کنند تا کمتر شاهد بدخلقی‌ها، انحرافات و آسیب های اجتماعی باشیم و بتوانیم از فضاهای ایمن و نشاط آور در شهر بیشتر بهره مند شویم.

کاهش آسیب های اجتماعی با افزایش سرانه ورزشی شهر

رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در ادامه گفت: کارها و پروژه های خوبی برای افزایش سرانه‌های ورزشی به ویژه در مناطق محروم شهر در این دوره مدیریت شهری انجام شده که احداث ورزشگاه‌های رستم و سهراب در منطقه ۱۴ شهرداری(محله زینبیه) برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی از جمله این اقدامات بوده است.

فریده روشن اظهار داشت: احداث این مجموعه‌های ورزشی محیطی فراهم کرده تا جوانان و نوجوانان بتوانند از امکانات به وجود آمده استفاده کنند تا درگیر آسیب‌های اجتماعی نشوند لذا هرچه در این عرصه‌ها هزینه شود و سرانه‌ ورزشی افزایش پیدا کند آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا می‌کند.

وی افزود: شهردار اصفهان نگاه ویژه و دقیقی به بحث های ورزشی و تفریحی جوانان و نوجوانان داشته که بهره‌برداری از پنج مجموعه ورزشی تجهیز و ترمیم شده نشان دهنده نگاه ویژه شهرداری به مجموعه‌های فرهنگی و ورزشی شهر است که امیدوارم این کار ادامه دار باشد.

تلاش برای ایجاد بهزیستی فرهنگی در محلات شهر

در ادامه این برنامه رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان گفت: خوشحالم که اکنون شهروندان اصفهان بار دیگر زاینده رود را هرچند موقت، جاری می‌بینند و امیدواریم این رود که نشان آب و آئین است پایدار و همیشگی باقی بماند.

محمد عیدی اظهار داشت: اگر بخواهیم شهر را زیست پذیر کنیم ابتدا باید یکی از مؤلفه‌ها و شاخصه‌های شهر زیست پذیر را محقق کنیم که یکی از این شاخصه ها تحقق شهر فعال با شهروندان فعال است و ما اگر به این درجه دست پیدا کنیم رافع هزینه‌های سنگین اقتصادی ناشی از آسیب‌های اجتماعی هستیم و علاوه بر این هزینه‌های تعاملی نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

وی تصریح کرد: نباید شهرداری اصفهان را تنها نهادی خدماتی دید زیرا شهرداری نهادی اجتماعی، توان‌افزا و مهارت آفرین است و شهرداری وظیفه دارد فرصت‌های عمل به مسئولیت‌های اجتماعی را برای شهر و شهروندان ایجاد کند تا افراد بتوانند وظایف خود را نسبت به یکدیگر، محیط زیست و موجود زنده‌ای به نام شهر به بهترین شکل انجام دهند.

وی ادامه داد: بازسازی و ترمیم مجموعه‌های ورزشی و تفریحی شهر با مشارکت بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفته که ارزش اقتصادی مشارکت بخش خصوصی در ۲۶ مجموعه معادل افزون بر ۲۰ میلیارد تومان است که ۲۰ مجموعه آن سال گذشته و شش مجموعه دیگر تیرماه 1400 افتتاح شد.

وی تصریح کرد: پنج مجموعه ورزشی و تفریحی دیگر از جمله جزیره بازی شهرداری نیز تا یک ماه آینده آماده افتتاح و بهره برداری است.

عیدی گفت: مشارکت با بخش خصوصی خارج از برکات درآمدی از لحاظ اقتصاد ورزش و ایجاد درآمد پایدار برای شهر سه سرمایه، از جمله سرمایه انسانی را تقویت کرده است.

معاون شهردار افزود: از تاریخ ۳۱ آذرماه سال 99 تا ۳۱ خردادماه سال 1400 تنها در محله فردوان که به عنوان یک محله محروم شناخته می‌شود، با مشارکت بخش خصوصی یک هزار و ۷۰۰ نفر ثبت نام آموزشی انجام شده است که سایر مراکز نیز به همین شکل آمادگی لازم برای استفاده شهروندان را دارد.

عیدی با ابراز خرسندی از این که سلامت‌کده مشتاق توسط یکی از خیران اصفهانی(سلامتیان) تجهیز و ترمیم شده است، ادامه داد: این مجموعه با صرف اعتباری افزون بر ۵۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری، تجهیز و آماده استفاده شهروندان است.

وی خاطرنشان کرد: تمام مراکزی که به بخش خصوصی واگذار شد بر اساس سیاست‌های مصوب شورای شهر است و نگاه صرفاً درآمدزایی و سودجویانه وجود نداشته است.

وی اظهار داشت: طبق بررسی شورای شهر و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با توجه به سبد هزینه‌های مناطق، منطبق با هر محله فضاهای مورد نیاز در نظر گرفته شده که امیدواریم بتوانیم بهزیستی فرهنگی را در شهر ایجاد کنیم.

یک پیشکسوت فوتبال در ادامه این برنامه گفت: به عنوان ورزشکار از این که نامی از ما یاد می‌شود از شهرداری بسیار تشکر و قدردانی می‌کنم چرا که خیلی رسم نیست از پیشکسوتان یاد شود، البته معتقدم باید به سراغ افتخارآفرینانی رفت که در جامعه گمنام باقی مانده‌اند چرا که آنها داشته‌های خود را فدای توسعه ورزش کرده اند.

رسول کربکندی تصریح کرد: باید برای نسل جوان و نوجوان مقدماتی فراهم شود تا آن‌ها از فساد و تباهی دور باشند که این رسالت بزرگ بر دوش مسئولین است تا این نسل بتواند انرژی‌های درون خود را در فضاهای ورزشی تخلیه و تقویت کند و وارد فضاهایی که دارای آسیب است نشود.

سرمایه گذار پروژه سلامت‌کده مشتاق نیز در پایان این آیین اظهار داشت: پدرم مرحوم محمد سلامتیان، دغدغه‌ و نگرانی های زیادی در موضوعات آموزش، ورزش و فرهنگ برای شهر و شهروندان اصفهان داشت که دغدغه شان این بود که کمبود فضاهای آموزشی جبران شود پس از این رو به موضوع مدرسه‌سازی وارد شد و مجمع خیرین مدرسه ساز را راه اندازی کرد که در این راستا بیش از یک هزار و ۱۰۰ مدرسه و کلاس آموزشی در شهر اصفهان تأسیس شده است.

علی سلامتیان با بیان اینکه خیران ورزش یار تعداد زیادی از ورزشگاه‌های نیمه تمام را تکمیل و تجهیز کردند که امیدواریم این مسیر ادامه پیدا کند، تصریح کرد: بعد از این موضوع مرحوم محمد سلامتیان، مجمع خیرین کتابخانه ساز را احداث و چند کتابخانه به شهر اصفهان تقدیم و اضافه کرد که یکی از آنها با مشارکت شهرداری افتتاح شد و سپس موضوع افزایش سرانه‌های ورزشی مطرح شد زیرا اصفهان بیست و هشتمین استان کشور است که سرانه ورزشی آن حدود ۳۸ سانتی متر است.

وی خاطرنشان کرد: با دغدغه مرحوم، مجمع خیرین ورزشی یار تأسیس و مجوزهای لازم از وزیر وقت کشور دریافت شد و خیران به کمک اداره کل ورزش و جوانان استان آمدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها