غذاهایی که در تابستان نباید بخورید
تضمین سلامتی در فصل گرما با طب سنتی

غذاهایی که در تابستان نباید بخورید

با هدف ترویج فعالیت های خیرخواهانه در حوزه بهداشت و درمان

نخستین جشنواره ملی داستان کوتاهِ کوتاهِ «ذکر خیر» به میزبانی اصفهان برگزار می شود

نخستین جشنواره ملی داستان کوتاهِ کوتاهِ «ذکر خیر» با شعار «در کار خیر، قلم بگذاریم» به میزبانی شهر اصفهان، برگزار می شود.
کد خبر: ۱۳۲۶۳۵۰

به گزارش جام جم انلاین اصفهان ؛ محمدحسن مردانی، دبیر نخستین جشنواره ملی داستان کوتاهِ کوتاهِ «ذکر خیر» در نشست خبری این رخداد ادبی گفت: شیوع ویروس کرونا، با وجود تمامی تبعات منفی آن، اعم از فقدان و مرگ برخی از هموطنان، افزایش اضطراب عمومی در جامعه، ایجاد بحران­های اقتصادی، تغییر در مناسک و تعاملات اجتماعی نظیر محدود شدن آیین های مذهبی، میهمانی­ها، مسافرت­ها و...، این مزیت را به همراه داشت که عزمی عمومی و همتی همگانی برای توجه به حوزه بهداشت و درمان ایجاد شده و بسیاری از افراد خیرخواه، به صورت داوطلبانه برای یاری رساندن به این حوزه، بسیج شوند.

وی جشنواره ملی داستان کوتاه کوتاهِ ذکر خیر را رخدادی ادبی با هدف به تصویر کشیدن اقدامات خیرخواهانه و کمک های داوطلبانه در حوزه بهداشت و درمان کشور برشمرد که به همت مجمع خیرین بهداشت و سلامت استان اصفهان، مزین به نام امام هادی علیه السلام و با همکاری اداره توسعه فرهنگ سلامت شهرداری اصفهان، مرکز آفرینش های ادبی قلمستان، حوزه هنری استان اصفهان، انتشارات مشاهیر فردا، دانشکده خبر فارس و دیگر نهادهای فرهنگی برگزار می شود.

دبیر نخستین جشنواره ملی داستان کوتاهِ کوتاهِ «ذکر خیر» با بیان اینکه عبارت «در کار خیر، قلم بگذاریم!» به عنوان شعار محوری این جشنواره انتخاب شده است، افزود: مخاطبان امروزی از یک سو، حوصله کمتری را برای بهره گیری از قالب های بلند ادبی نظیر رمان یا داستان بلند دارند و از سوی دیگر، بسیاری از اطلاعات مورد نیاز خود را از طریق فضای مجازی دریافت می کنند از این رو، داستان کوتاه کوتاه یا داستانک، می تواند قالبی بسیار مفید، برای انتقال فرهنگ کار خیر و اقدامات خیرخواهانه در میان اقشار مختلف جامعه باشد.

مردانی به شرایط شرکت در این جشنواره اشاره نمود و تصریح کرد: داستان های ارسالی باید حداکثر 500 کلمه باشد، در محیط ورد و با فونت 14bnazanin  نوشته شده و صرفا به پست الکترونیک جشنواره به آدرس zekrekheirfestival@gmail.com ارسال شود.

وی افزود: لازم است در پایان هر داستان، مشخصات نویسنده شامل نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، شماره ملی، محل سکونت، تلفن ثابت و همراه، آدرس و کدپستی درج شود و داستان ارسالی پیش از این در فضای مجازی یا در کتاب، مجله و نظایر آن، منتشر نشده و برگزیده­ی جشنواره دیگری نباشد.

دبیر نخستین جشنواره ملی داستان کوتاهِ کوتاهِ «ذکر خیر» با بیان اینکه محدودیتی برای سن شرکت کنندگان و تعداد آثار ارسالی وجود ندارد و مسئولیت اصالت اثر و تعلق آن به فردی که نام وی، به عنوان نویسنده درج شده، بر عهده خود شرکت کنندگان است، خاطرنشان کرد: دبیرخانه جشنواره پس از جمع بندی و داوری آثار و اعطای جوایز برگزیدگان، منتخبی از آثار ارسالی را ویرایش نموده و با ذکر نام نویسنده، در قالب هایی همچون کتاب، مجموعه های صوتی و الکترونیکی، پادکست، فیلم کوتاه و... منتشر خواهد نمود.

وی جوایز نفر اول جشنواره را لوح تقدیر و مبلغ 40 میلیون ریال، نفر دوم، لوح تقدیر و مبلغ 30 میلیون ریال و نفر سوم، لوح تقدیر و مبلغ 20 میلیون ریال عنوان نمود و اظهار داشت: به نفرات چهارم و پنجم نیز به عنوان شایستگان تقدیر، لوح سپاس و مبلغ 5 میلیون ریال تعلق خواهد گرفت.

مردانی، آخرین مهلت شرکت در این جشنواره را 31 مردادماه 1400 عنوان نمود و گفت: انجام کار خیر و ترغیب مخاطبان به اقدامات خیرخواهانه در حوزه بهداشت و درمان، باید در داستان ها به نحوی بارز، مورد توجه نویسنده قرار گرفته باشد.

دبیر نخستین جشنواره ملی داستان کوتاهِ کوتاهِ «ذکر خیر» به موضوعات پیشنهادی برای نگارش داستان و شرکت در جشنواره اشاره نمود و تصریح کرد: «کمک های خیرخواهانه به بیماران نیازمند»، «تامین لوازم بهداشتی و تجهیزات پزشکی مورد نیاز واحدهای بهداشتی و درمانی»، «ساخت واحدهای بهداشتی درمانی جدید در مناطق کم برخوردار و نیازمند»، «اقدامات داوطلبانه برای کمک به بیماران و کادر درمانی»، «بحران کرونا و کمک های خیرخواهانه مردم برای حل آن»، «جان فشانی های کادر درمانی در بهبود بیماران»، «کمک های خیرخواهانه به گروه های آسیب پذیر همچون مادران باردار، کودکان زیر 5 سال و سالمندان» و «آسیب های اجتماعی مختلف و کمک های خیرین و افراد خیرخواه برای پیشگیری و کاهش این آسیب ها» از جمله موضوعات پیشنهادی جشنواره است.

مردانی، بداعت ایده و جذابیت طرح، تاثیرگذاری بر مخاطب، سلیس بودن و روانی متن و استفاده درست از عناصر داستانی را از جمله ملاک­های مهم در ارزیابی آثار بر شمرد و تاکید کرد: علاقه مندان به شرکت در جشنواره می توانند اطلاعات تکمیلی و اخبار جشنواره را با رجوع به وب سایت مجمع خیرین بهداشت و سلامت استان اصفهان به آدرس www.emhad.ir یا صفحه اینستاگرام جشنواره به آدرس @zekrekheirfestival دریافت نمایند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها