حسین قاسمی، پژوهشگر امنیتی در گفت‌وگوی تفصیلی با روزنامه جام‌جم:

چرا یونسی عوامل قتل های زنجیره ای را اخراج نکرد؟

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: اتفاقات اخیر کشور افغانستان، نمی‌تواند هیچ گونه تهدیدی برای خاک عزیز ایران اسلامی رقم بزند.
کد خبر: ۱۳۲۶۰۶۱
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما، حجت‌الاسلام عباس محمدحسنی در حاشیه سفر به مرز دوغارون و بازدید ازاتفاقات افغانستان، ایران را تهدید نمی‌کند یگان‌های تیپ۲۷۷ متحرک هجومی شهید تولایی، مستقر در این معبر زمینی افزود: امنیت و آرامشی که اکنون در جای جای کشور داریم، مرهون خون شهدا و رشادت و جانفشانی‌های نیرو‌های مسلح کشور است.

وی با اشاره به سوء‌استفاده احتمالی برخی از گروه‌های معاند از ناامنی‌های کنونی در مرز شرقی کشور، تاکید کرد: ممکن است در میان این اتفاقات، برخی افراد و گروه‌ها به دنبال سوءاستفاده بوده و خیال عملی کردن افکار پلید خود را در سر بپرورانند که به آن‌ها هشدار می‌دهیم اگر کوچکترین خطایی از آن‌ها در هرجای این مرز سر زده و نگاه ناپاکشان به خاک ما بیفتد، جواب سختی از نیرو‌های مسلح ایران اسلامی خواهند گرفت.

وی افزود: مردم مسلمان افغانستان، دوست و همسایه ما و در طول ۴۰سال گذشته، ملت ایران اسلامی همواره پذیرای آن‌ها بوده و در مدت زمان حضور آن‌ها در ایران، همواره با احترام و تکریم از آن‌ها میزبانی کرده است؛ اکنون نیز مردم بدانند که تحرکات چند روز گذشته در کشور افغانستان، نمی‌تواند برای ایران اسلامی هیچگونه مشکلی ایجاد کند.

حجت الاسلام محمدحسنی با ابراز امیدواری به بازگشت صلح و دوستی به کشور افغانستان تاکید کرد: مردم افغانستان در طول مدت حضور آمریکایی‌ها در این کشور آزموده و متوجه شدند که دولت‌های غربی به ویژه آمریکا، به جز کشتار مردم بیگناه، هیچگونه سودی برای آن‌ها نداشته اند.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به آمادگی دفاعی نیرو‌های مسلح مستقر در مرز‌های کشور گفت: نیرو‌های مسلح بدانند که همیشه و در همه جا دعای مردم ایران اسلامی بدرقه راه آن‌ها خواهد بود و ملت ما هم در همه حال دلگرم حضور و آمادگی نیرو‌های مسلح خود هستند.

مرز دوغارون در ۱۸کیلومتری شهر تایباد قرار دارد.

گذرگاه اسلام‌قلعه در نقطه صفر مرزی استان هرات افغانستان، برابر با مرز دوغارون ایران، ۱۷تیر ماه به دست نیرو‌های طالبان سقوط کرد.

ایران بیش از ۹۰۰کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد که استان‌های هرات، فراه و نیمروز در این کشور با استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان هم‌مرز هستند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها