رئیس جمهور گفت: علی‌الظاهر با همه تمهیدات به پیک پنجم وارد شدیم و به آن نزدیک هستیم، در برخی استان‌ها به پیک جدید وارد شده و در برخی استان‌ها هم به آن نزدیک شده‌ایم ولی این هنوز سراسری نیست و می‌توان جلوی گسترش این پیک را گرفت.
کد خبر: ۱۳۲۵۶۸۴
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا طی سخنانی اظهار داشت: از اسفند سال گذشته با ورود ویروس‌های خطرناک کرونا به کشور مواجه شدیم و آن‌مقطع از غرب کشور و در این ایام نیز گرفتاری ما از ویروس هندی است که مرز‌های شرقی وارد کشور شده و تلاش‌ها بر این بود این ویروس در استان‌های جنوبی و شرقی محبوس باشد و به داخل کشور سرایت نکند و تلاش زیادی شد و تأخیر هم انجام گرفت، اما متأسفانه این ویروس به استان‌های جنوبی و شرقی اکتفا نکرد و وارد عمق کشور شد؛ الان به برخی استان‌ها وارد شده و در برخی هم وارد نشده و در مجموع شرایط نامناسب‌تری نسبت به هفته‌های گذشته داریم.

وی افزود: در آمار امروز دیدیم که میزان بیماران سرپایی به سرعت افزایش می‌یابد و این میزان افزایش علامتی است برای افزایش بستری‌ها و خدای ناکرده افزایش فوتی‌ها.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: معمولا در اکثر استان‌هایی که حتی ویروس هندی وارد شده، فاصله بین ابتلا و بستری، و بستری و فوتی‌ها زیاد است و علیرغم اینکه مردم مبتلا می‌شوند، هم به‌خاطر امکانات و تجهیزات و مراقبت‌های ویژه و تجربه‌ای که داریم، الحمدلله در مرگ و میر شرایط بهتر از گذشته داریم و البته واکسن هم بسیار موثر است و اگر واکسیناسیون توسعه یابد، مشکلات ما کمتر خواهد شد.

روحانی تصریح کرد: علی‌الظاهر با همه تمهیدات به پیک پنجم وارد شدیم و به آن نزدیک شدیم، در برخی استان‌ها به پیک پنجم وارد شده و در برخی استان‌ها به پیک جدید نزدیک شده‌ایم، ولی هنوز سراسری نیست و می‌شود جلوی گسترش این پیک را گرفت. تست‌ها باید افزایش یابد و پروتکل‌ها باید دقیق‌تر اجرا شده و مقررات مناطق قرمز و نارنجی باید مورد مراعات قرار بگیرد.

وی گفت: کاهش تردد‌ها و تجمعات باید صورت بگیرد و تسامح در اجرای پروتکل‌ها و تعلل از طرف مسئولانی که وظیفه مراقبت دارند، تردد غیرضرور و تجمع غیر ضروری موجب می‌شود که شرایط بدتری پیش رویمان باشد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۲ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها