مدیرکل کمیته امداد استان کرمان گفت: به‌منظور حمایت از مجریان طرح‌های دام‌ پروری علوفه مورد نیاز این طرح‌ها توسط کمیته امداد استان با استفاده از ظرفیت تولیدات استانی تأمین شد.
کد خبر: ۱۳۲۵۴۴۴

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛ یحیی صادقی، مدیرکل کمیته امداد استان کرمان در سفر به شهرستان رودبار جنوب در بازدید از شرکت تولید علوفه دام در این شهرستان و توزیع نمادین رایگان علوفه بین مجریان طرح‌های دامداری کمیته امداد در این شهرستان، یکی از مشکلات دامداران در سطح کشور و استان را بحث تأمین علوفه دام عنوان کرد و گفت:کمیته امداد استان کرمان با انعقاد تفاهم‌نامه با گروه جهادی انصار المهدی به‌منظور تأمین علوفه بسته‌بندی و غنی‌شده قابل نگهداری و با کمک‌های فنی و پشتیبانی در حمایت از مجریان طرح‌های اشتغال مددجویی دارای دام سبک و سنگین و هم‌چنین پایداری این طرح‌های قدم برداشت.

وی با اشاره به اینکه شرکت تولید علوفه دام در شهرستان رودبار جنوب از یک سال گذشته که کار خود را شروع کرده یونجه تر را به‌صورت سیلاژ و پس از آماده‌سازی بسته‌بندی و در اختیار دامداران قرار می‌دهد افزود: یکی از اقدامات ارزشمندی که در این شرکت صورت می‌گیرد این است که یونجه را به صورت‌تر با ماندگاری دوساله و باارزش غذایی بالا تولید می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان بیان کرد:تاکنون تولیدات این شرکت در خارج از استان برای دامداری‌های بزرگ ارسال می‌شده و دامداری‌های درون استان هیچ‌کدام از محصول این شرکت بهره‌ای نبرده‌اند.

یحیی صادقی، با اشاره به اینکه با تلاش‌های صورت گرفته قرار شد محصول این شرکت بین دامداران استان با اولویت طرح‌های دامداری مددجویی توزیع شود خاطرنشان کرد: کمیته امداد 12 هزار طرح دامداری مددجویی در سطح استان دارد که علوفه موردنیاز آن‌ها با ۵۰ درصد کمک بلاعوض و ۵۰ درصد تسهیلات در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

وی افزود:محصول این شرکت هم‌غذای باارزشی برای دام است و هم قیمت تمام‌شده آن نسبت به دیگر خوراک‌های ساده دام ارزان‌تر است. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها