فرماندار نیویورک با اعلام وضعیت اضطراری گفت شمار کشته‌های درگیر‌های مسلحانه در نیویورک بسیار بیشتر از بیماری کروناست.
کد خبر: ۱۳۲۵۱۵۰
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اندرو کومو، فرماندار نیویورک اعلام کرد: علی رغم فروکش کردن نسبی موج همه گیری کرونا در مناطق مختلف آمریکا، جرایم مسلحانه و خشونت با اسلحه همچنان به عنوان نخستین ناهنجاری اجتماعی هر روز جان ده‌ها آمریکایی را می‌گیرد.

بر این اساس، فرماندار نیویورک وضعیت فوق العاده در زمینه خشونت‌های مسلحانه در این ایالت اعلام کرد و گفت: مقامات دولتی حدود ۱۳۰ میلیون دلار بودجه برای کنترل و مدیریت جرایم مسلحانه در این ایالت اختصاص داده اند.

به گفته فرمانداری نیویورک این ایالت رتبه نخست خشونت‌های مسلحانه را نسبت به سایر شهر‌های آمریکا به خود اختصاص داده است.

فرماندار نیویورک اعلام کرد: کنترل جرایم مسلحانه در آمریکا به ویژه در نیویورک باید در صدر برنامه‌های دولتی برای کنترل جرایم اجتماعی باشد، زیرا در غیر این صورت می‌تواند ما را با مشکلات و چالش‌هایی جدی مواجه کند.

تنها در شهر نیویورک در سال ۲۰۲۰، پلیس بیش از ۱۵۰۰ مورد حمله مسلحانه را گزارش کرده است که این تعداد دو برابر میزان ثبت شده در سال ۲۰۱۹ میلادی است. از اوایل دهه ۲۰۰۰ میلادی همواره خشونت‌های مسلحانه در صدر جرایم در آمریکا قرار داشته است.

براساس آمار پلیس آمریکا، از اول سال جاری میلادی تا ۴ ژوئیه ۷۶۵ مورد حمله با سلاح گرم در آمریکا گزارش شده که بیش از ۸۸۵ نفر در این حوادثه مورد اصابت گلوله قرار گرفته اند.

فرماندار نیویورک که در یک کنفرانس خبری سخنرانی می‌کرد در ادامه افزود: مردم نیویورک و شهر‌های بزرگ آمریکا این روز‌ها احساس امنیت نمی‌کنند و این ما هستیم که باید این حس امنیت را دوباره به مردم بازگردانیم. تقریباً روزی نیست که گزارشی از درگیری‌های مسلحانه مخابره نشود؛ باید هر چه سریعتر فکری به حال این اوضاع کنیم.

به گفته فرماندار نیویورک، تنها در یک هفته منتهی به ۴ ژوئیه ۵۱ مورد فوتی بر اثر اصابت گلوله در این شهر گزارش شده که در مقایسه با فوتی‌های کرونا در مدت مشابه چند برابر بیشتر است.

به گفته مقامات آمریکایی، دولت واشنگتن تا به حال خسارت‌های زیادی را برای مقابله با خشونت‌های مسلحانه نسبت به همه گیری کرونا متحمل شده است.

بنابر آمار رسمی در آمریکا، جوانان سیاه پوست ۱۰ برابر بیشتر از سفیدپوستان قربانی جرایم مسلحانه در این کشور هستند.

بسیاری از تحلیلگران معتقدند با گسترش همه گیری کرونا در شهر‌های مختلف آمریکا آمار جنایت‌های مسلحانه هم رو به افزایش است. طبق گزارش‌های رسمی در برخی از شهر‌های بزرگ آمریکا این خشونت‌ها تا میزان ۷۵ درصد و گاهی بیش از آن افزایش یافته است. اما در ماه‌های اخیر با کنترل نسبی کرونا در آمریکا، طبق گفته مقامات رسمی این کشور، جرایم مسلحانه همچنان رو به افزایش است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها