دانشگاه‌های علوم پزشکی در بدترین شرایط مالی هستند

هشدار استاندار تهران درباره بازگشت به محدودیت‌ های کرونایی

معاون درمان ستاد کرونای تهران با بیان اینکه گزارش مستندی در استان تهران مبنی بر نبود برق اضطراری و بروز مشکل برای بیماران نداشته‌ایم، علائم شایع واریانت دلتا را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۳۲۵۰۸۳

به گزارش جام جم آنلاین، دکتر نادر توکلی در گفتگو با تسنیم با طرح این ادعا که با هماهنگی انجام شده در استان تهران قطعی برق در بیمارستان‌ها را تقریباً به صفر رسانده‌ایم، اظهار داشت: تمام بیمارستان‌ها به برق‌های اضطراری شامل ژنراتور و دستگاه UPS که برای دستگاه‌های حساس مانند ونتیلاتور استفاده می‌شود، مجهز است و گزارش مستندی در استان تهران مبنی بر نبود برق اضطراری و بروز مشکل برای بیماران نداشته‌ایم.

وی افزود: سیستم برق اضطراری سریعاً وارد مدار می‌شود البته قطعاً مانند زمانی که برق عادی وصل است نخواهد بود اما برق قسمت‌های مهم مانند ونتیلاتورها، مانیتورهای علائم حیاتی، کامپیوترهای مورد نیاز و دستگاه‌های حساس وصل می‌شو و تا این لحظه مشکلی مبنی بر وصل نشدن برق اضطراری در بیمارستان‌ های تهران نداشته‌ایم.

توکلی در پاسخ به این سوال که آیا قطعی برق دستگاه‌های اکسیژن‌ساز خانگی را با مشکل مواجه می‌کند؟ بیان کرد: معمولاً دستگاه‌ های اکسیژن‌ ساز خانگی باطری دارند و برخی بیماران نیز از کپسول اکسیژن استفاده می‌کنند که نیازی به برق ندارد، البته اگر بیماران نیاز فوری به اکسیژن‌ساز دارند در شرایط قطعی برق می‌توانند به بیمارستان مراجعه کنند.

معاون درمان ستاد کرونای تهران با بیان این‌که با هماهنگی‌های صورت گرفته در مراکز بهداشت و درمان، برای نگهداری واکسن و اتصال برق اضطراری در تلاش برای جلوگیری از بروز قطعی در سیستم ارائه خدمات درمانی هستیم، بیان داشت: استاندار تهران در جلسات بر این قضیه نظارت دارد تا سیستم‌های اضطراری سریعاً وارد مدار شود و مشکلی ایجاد نشود.

وی در واکنش به ویدئویی که در فضای مجازی از قطعی برق در یکی از بیمارستان‌ها منتشر شده است، گفت: ممکن است کلیپی منتشر شود که تا زمانی که برق وصل شود، یک راهرو یا بخش روشنایی نداشته باشد اما به دلیل وجود برق اضطراری در دستگاه هایی که حساس هستند، قطعی برق مشکلی ایجاد نمی‌کند.

موج افزایشی کرونا در تهران

معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با بیان این‌که در استان تهران شاهد موج افزایشی هستیم، گفت: از 10 روز گذشته تاکنون شاهد افزایش 25 درصدی موارد بستری، ابتلا، مراجعین سرپایی بوده‌ایم و به دنبال آن، مرگ و میر نیز بالا خواهد رفت؛ البته درصد مرگ و میر نسبت به میزان ابتلا، از کرونای سال گذشته کمتر است و به ازای هر 100 مورد ابتلا به کرونا، کمتر از یک درصد فوتی داریم.

وی ادامه داد: علت کاهش فوتی‌ها، این است که مردم به موقع به پزشک مراجعه می‌کنند، تجارب کادر درمان برای مدیریت بیماری بالا رفته و واکسیناسیون نیز برای سالمندان در حال انجام است.

علائم واریانت دلتا چیست؟

وی درباره علائم ویروس کرونای جهش یافته هندی، موسوم به واریانت دلتا تصریح کرد: در افراد مبتلا به واریانت دلتا، بیشتر شاهد گلودرد، آبریزش بینی و علائم شبیه به سرماخوردگی هستیم.

هشدار نسبت به تست منفی کاذب در صورت ابتلا به واریانت دلتا

معاون درمان ستاد کرونای تهران تاکید کرد: تشخیص بهتر این ویروس با علائم بالینی و سی‌تی‌اسکن انجام می‌شود و تست پی‌سی‌آر در خیلی از موارد، دقت لازم را ندارد و ممکن است میزان تست‌های منفی کاذب بالاتر برود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها