مذاکرات اوپک پلاس پس از چند روز گفتگوی جدی به علت تقاضای امارات برای افزایش سهمیه به نتیجه نرسید و پایان یافت.
کد خبر: ۱۳۲۵۰۶۴
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، اوپک پلاس، مذاکرات را بدون نتیجه و قراردادی ترک کردند و این کارتل با بحران روبرو و بازار نفت با کمبود عرضه و افزایش قیمت مواجه شد.

به گفته نمایندگان اوپک، چندین روز مذاکرات جدی نتوانست اختلاف شدید میان عربستان و امارات را حل کند. همچنین بر اساس بیانیه محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک، این گروه بر سر تاریخی برای نشست بعدی نیز به توافق نرسیدند.

سریع‌ترین اثر این شکست این است که اوپک پلاس تولید خود را برای ماه آگوست افزایش نخواهند داد مگر اینکه توافق از خطر نابودی نجات یابد؛ که این عدم افزایش تولید، با توجه به بهبود تقاضا، اقتصاد جهانی را از عرضه بیشتر نفت محروم می‌کند.

با این حال، این شرایط متغییر است و این گروه هر زمان می‌تواند مذاکرات را از سر بگیرد. با توجه به افزایش بیش از ۵۰ درصدی قیمت نفت در سال جاری میلادی و نزدیک شدن آن به ۸۰ دلار در هر بشکه، این گروه احتمالا تحت فشار بیشتری از سوی کشور‌های مصرف کنندهِ نگرانِ افزایش تورم قرار خواهد گرفت.

نتیجه این نشست، یک شکست قابل توجه برای این گروه تولیدکننده است. روابط میان دو عضو اوپک یعنی عربستان و امارات آنقدر تیره و تار شده است که هیچ توافقی ممکن نبود. این شکست وجهه این گروه به عنوان مسئول بازار نفت را مخدوش کرده و احتمال وقوع یک جنگ داخلی قیمت را بالا برده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها