احتمالا در مورد اسید‌های چرب امگا ۳ و تمام فواید آن‌ها برای جلوگیری از ابتلا به آرتریت، بیماری قلبی و پوکی استخوان شنیده اید.
کد خبر: ۱۳۲۴۸۴۴
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، اسید‌های چرب امگا ۳ خواص سلامتی دیگری هم دارند که شامل جلوگیری از احساس گرسنگی، پیشگیری از افسردگی و اضافه وزن است. شما تنها با مصرف یک قرص امگا ۳ می‌توانید از تمام این مزایا بهره ببرید. اما گزینه‌های غذایی نیز وجود دارند که سرشار از این چربی‌های مفید هستند. اسید‌های چرب امگا ۳ موجود در غذا‌ها منجر به کاهش التهاب در بدن، جلوگیری از آسیب اکسیداتیو و بسیاری از مزایای دیگر می‌شوند:

ماهی قزل آلا: این نوع ماهی سرشار از پروتئین، سلنیوم، پتاسیم، منیزیم و ویتامین‌های گروه ب بوده و تنها ۱۰۰ گرم از آن شامل ۲۲۶۰ میلی گرم اسید چرب امگا ۳ است. مصرف منظم ماهی قزل آلا خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند زوال عقل، بیماری‌های قلبی و افسردگی را کاهش می‌دهد.

گردو: یک اونس گدو به بدن شما ۲۶۰۰ میلی گرم امگا ۳ می‌افزاید. گردو یکی از بهترین منابع غذایی سرشار از اسید‌های چرب غیر اشباع است.

سویا: تنها با مصرف نصف فنجان سویای آب پز می‌توانید ۳۰۰ میلی گرم اسید چرب امگا ۳ دریافت کنید. اسید‌های چرب امگا ۳ موجود در گیاهان برای گیاه خواران بسیار مفید هستند. سویای سبز سرشار از فیبر و پروتئین است و به عنوان یک میان وعده سالم می‌توان آن را مصرف کرد.

روغن ماهی: روغن استخراج شده از کبد ماهی قزل آلا سرشار از اسید‌های چرب امگا ۳ و ویتامین‌های دی و آ است. یک قاشق غذاخوری از روغن ماهی حاوی ۲۶۶۴ میلی گرم امگا ۴ است. البته از مصرف بیش از حد این روغن باید صرف نظر کنید، چون شما به مقادیر زیاد ویتامین آ نیازی ندارید.

برنج قهوه ای: نصف فنجان از این برنج حاوی ۲۴۰ میلی گرم امگا ۳ است. ضمن این که مقادیر کافی فیبر و پروتئین را نیز به بدن می‌رساند. برنج قهوه‌ای منبع غنی از منگنز، ویتامین ب، فسفر، پتاسیم و منیزیم نیز محسوب می‌شود و از آنجا که کم کالری است، در رژیم‌های غذایی کاهش وزن طرفداران زیادی دارد.

روغن کتان: روغن کتان، روغن دیگری سرشار از امگا ۳ است، اما کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد، زیرا نگه داری آن خیلی سخت است (این روغن خیلی سریع اکسید می‌شود)؛ بنابراین دان کتان به روغنش ترجیح داده می‌شود.

تخم مرغ: تخم مرغ در حال حاضر به عنوان منبعی برای همه مواد مغذی شناخته می‌شود. یک عدد تخم مرغ حاوی ۱۳ ویتامین و مواد معدنی و پروتئین با کیفیت بالاست. برخی از تخم مرغ‌های ویژه غنی شده دارای دو برابر معمول امگا ۳ هستند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها