رییس پلیس پیشگیری پایتخت خبر داد

پایان سرقت‌ های خشن از زنان در غرب تهران

سرکرده باند دزدان خشن که با کتک‌ زدن زنان مقابل چشمان فرزندانشان، اموال‌شان را سرقت می‌کرد در دادگاه انقلاب محاکمه و به اعدام محکوم شد.
کد خبر: ۱۳۲۴۸۱۴

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین، راز فعالیت مجرمانه این باند از اوایل بهار98 با شکایتی زنی در دادسرای ناحیه34 تهران فاش شد.

این زن در تحقیقات گفت: بعد از خرید به خانه‌ام در شرق تهران بازمی‌گشتم که چند قدم مانده به آنجا، راکبان موتورسیکلتی نزدیکم آمده و آدرسی پرسیدند. در حال نشان‌ دادن آدرس بودم که با قمه به من حمله‌کرده و طلاهایم را به‌زور دزدیده و فرار کردند. با حمله آنها زخمی‌ و به بیمارستان منتقل شدم.

در ادامه زنان دیگری هم که ساکن شرق‌تهران بودند به پلیس‌آگاهی تهران رفته و شکایت‌های مشابهی را مطرح کردند. تحقیقات از آنها نشان داد برخی از مالباختگان مقابل فرزندشان مورد حمله قرار گرفته و طلاهایشان سرقت شده است. این همه ماجرا نبود و یکی از مالباختگان زنی معلولی بود که می‌خواست دخترش را از سرویس مدرسه تحویل بگیرد که سارقان به او حمله‌ور شده و یکی از آنها او را به سمت دیوار پرت‌کرده و دیگری قمه را زیرگلوی دختر خردسال او قرارداده و بعد از سرقت طلاهای مادر، کودک را رها کرده و متواری شدند.

سرانجام پلیس رد پسر خلافکار و معتادی به نام امین را در این پرونده پیدا کرد. او و همدستانش بعد از دو ماه و در روزهای پایانی خرداد98 در پاتوقی در شهرستان پاکدشت بازداشت شده و به 200فقره دزدی خشن اعتراف کردند که معلوم شد هفته‌ای یکبار به تهران می‌آمدند و بعد از چهار سرقت خشن در شرق تهران بازمی‌گشتند اما دو متهم کلیدی باند همچنان متواری بودند.

با پایان یافتن تحقیقات در دادسرای ناحیه34 تهران متهمان روانه زندان شدند و با توجه به این‌که جرایم اعضای باند خشن با سلاح قمه انجام شده بود، سرکرده باند در برابر اتهام محاربه و همدستانش در برابر اتهام معاونت در این جرم قرار گرفتند.

پرونده آنها با صدور قرار جلب به دادرسی به شعبه15 دادگاه انقلاب تهران ارسال شد و چندی پیش به ریاست قاضی صلواتی محاکمه شدند. نماینده دادستان برای متهمان اشدمجازات خواست و مالباختگان هم مجازاتی‌سنگین برای متهمان درخواست کردند.

متهمان نیز یکی پس از دیگری در جایگاه قرار گرفته و به سرقت‌هایشان اعتراف کرده و گفتند به بهانه پرسیدن نشانی به زنان نزدیک‌شده و با قمه آنها را زخمی و طلاهایشان را سرقت می‌کردیم.

قاضی دادگاه شعبه15 انقلاب تهران پس از رسیدگی به پرونده، سرکرده باند را به اتهام محاربه به اعدام، پرداخت دیه به شکات و ردمال محکوم کرد. سه همدستش هم به حبس‌های بالای ده سال و رد مال و پرداخت‌ دیه در حق شاکیان زخمی محکوم شدند.

همچنین پرونده دو عضو کلیدی باند که فراری هستند در دادسرای سرقت تهران مفتوح‌ بوده تا بعد از دستگیری آنها نیز محاکمه شوند.

گروه حوادث روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها