وزارت دفاع آمریکا با تاکید بر جدی گرفتن حمله راکتی به یکی از پایگاه های این کشور در خاک سوریه از ارزیابی کامل خسارات وارده به نیروهایش خبر داد.
کد خبر: ۱۳۲۴۰۲۲

به گزارش جام جم آنلاین، «جان کربی» سخنگوی وزرات دفاع آمریکا مدعی شد که پنتاگون «همچنان در حال ارزیابی گسترده کامل خسارات وارده» بعد از حمله راکتی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه است.

جان کربی با تکرار این ادعا که «این حمله هیچ تلفاتی از آمریکایی ها را در پی نداشته است» گفت: «می دانم که دو ساختمان مورد هدف قرار گرفتند. ما این قضیه را خیلی جدی تلقی می کنیم و من مطمئناً این حق را محفوظ می دارم که با گذر زمان، چنانچه ضروری باشد، قرائن بیشتر اثبات شود».

به گزارش مهر، روز گذشته خبرنگار شبکه المیادین در سوریه اعلام کرد که در حمله راکتی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه دست کم ۷ نفر از نیروهای قسد وابسته به واشنگتن که در میان آنها یک فرمانده نیز به چشم می خورد و همچنین شماری از نظامیان آمریکایی و نیروهای ائتلاف زخمی شده اند.

منابع سوری بدون ذکر تعداد زخمی شدگان از نظامیان آمریکایی و ائتلاف بین المللی گزارش دادند که مجروحان به بیمارستانی در جنوب حسکه منتقل شده اند.

آمریکا پیش از این در بامداد روز دوشنبه تجاوز نظامی جدیدی را علیه گروه مقاومت «حشد الشعبی» عراق ترتیب داده بود. در همین راستا، جنگنده‌های آمریکایی مواضع حشد الشعبی در منطقه «البوکمال» واقع در مرزهای مشترک سوریه و عراق را بمباران کردند. منابع عراقی اعلام کردند که در جریان این تجاوز نظامی، ۴ نیروی حشد الشعبی به شهادت رسیدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها