یک متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری توضیح داد

در کرونای دلتا درگیری ریه چگونه است؟

یک متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری گفت: «کرونای دلتا» گروه سنی پایین را نیز درگیر می‌کند و قدرت سرایت بیشتری دارد.
یک متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری گفت: «کرونای دلتا» گروه سنی پایین را نیز درگیر می‌کند و قدرت سرایت بیشتری دارد.
کد خبر: ۱۳۲۳۶۱۵

به گزارش جام جم آنلاین، دکتر شکراله سلمان زاده بیان کرد: با این وضعیت بیمار به سمت بستری شدن در بخش مراقبت‌های ویژه پیش می‌رود.

وی افزود: کرونای دلتا، گروه سنی پایین را نیز درگیر می‌کند و قدرت سرایت بیشتری دارد.

سلمان زاده با بیان اینکه از آنجا که برخی از بیماران دیر و بدحال مراجعه می‌کنند احتمال مرگ و میر افزایش می‌یابد، ادامه داد: در نوع دلتا نیز به دلیل درگیری ریوی بیشتر، ممکن است داروهای کمک کننده کمتر اثر کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: هیچ دارویی فعلا بر کرونا تاثیر قطعی ندارد و داروهای موجود کمک کننده هستند و مراقبت‌ پرستاری و بیمارستانی و حمایت تنفسی جان بیمار را در بیمارستان نجات می‌دهند.

گونه دلتای ویروس کرونا که نخستین بار در هند شناسایی شد تاکنون در ۸۰ کشور جهان یافت شده است. گونه دلتای ویروس کرونا به گفته ویروس شناسان حدود ۴۰ جهش پیدا کرده است؛ سازمان جهانی بهداشت که گونه‌ های جهش‌ یافته مهم ویروس کرونا را براساس حروف الفبای یونانی نامگذاری می‌کند گونه یافت‌شده در هند را دلتا نامید.

تمامی ویروس‌ ها پیوسته جهش پیدا می‌کنند و بیشتر تغییرات‌ آنها چندان مهم نیست، اما برخی از گونه‌ های جهش‌ یافته ممکن است سرعت انتقال بیشتری داشته باشند، عوارض حادتری ایجاد کنند یا از سد ایمنی واکسن‌ها بگذرند.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها