طرز تهیه خورش سیب و آلبالو

مهمانی میوه‌ ها

معمولا نوآوری‌ های غذایی برای فست‌ فودها یا غذاهای سرخ‌ کردنی است. کمتر پیش می‌آید به جز خورش‌ های سنتی همیشگی خورش جدیدی را امتحان کنیم.
معمولا نوآوری‌ های غذایی برای فست‌ فودها یا غذاهای سرخ‌ کردنی است. کمتر پیش می‌آید به جز خورش‌ های سنتی همیشگی خورش جدیدی را امتحان کنیم.
کد خبر: ۱۳۲۳۶۱۳

انگار که خورش‌ها بخش تثبیت شده و غیرقابل تغییر سفره‌های ایرانی است. با این حال اواخر بهار و اوایل تابستان فرصت خوبی است برای امتحان کردن یک غذای جدید و مناسب فصل.

خورش سیب و آلبالو همان‌طور که از اسمش مشخص است از میوه‌های این فصل تهیه شده و می‌توانید یک غذای خوشمزه، متفاوت و در عین حال مقوی باشد.

مواد اولیه

گوشت 300 گرم
سیب درختی یک کیلوگرم
آلبالو 400 گرم
لپه 100 گرم
پیاز یک عدد متوسط
شکر 2 قاشق غذاخوری
نمک، فلفل و زردچوبه به اندازه کافی
روغن به اندازه کافی

طرز تهیه

ابتدا پیاز را خرد کرده و تفت می‌دهیم سپس گوشت را به آن اضافه کرده و با فلفل و زردچوبه با هم تفت می‌دهیم. بعد به آن آب اضافه می‌کنیم و در قابلمه را می‌گذاریم تا گوشت به آرامی نیم‌پز شود.

در همان زمانی که گوشت نیم‌پز می‌شود آلبالوها را شسته و هسته آن را هم خارج کنیم. سیب درختی را هم پوست گرفته و به برش‌های تقریبا متوسط برش بزنیم و آن را در روغن سرخ می‌کنیم. علاوه بر اینها لپه را هم خیس می‌کنیم.

بعد از نیم‌پز شدن گوشت نوبت اضافه کردن این مواد است. لپه و آلبالوهای آماده شده و سیب سرخ شده را به همراه نمک به گوشت اضافه می‌کنیم و اجازه می‌دهیم تا مواد به آرامی بپزد و خورش به اصطلاح جا بیفتد. (زمانی حدود یک و نیم ساعت) چون آلبالو ترش است در مرحله اضافه کردن آلبالو کمی شکر هم به مواد اضافه کنیم.

میزان شکر بستگی به ذائقه شما دارد که بخواهید خورش ترش باشد یا شیرین. البته بعضی وقت‌ها هم آلبالو بسیار ترش است و ناگزیریم شکر بیشتری اضافه کنیم.

نکات آشپزی

این غذا را با سیب خشک هم می‌توان درست کرد. سیب خشک نیاز به سرخ کردن هم ندارد و به همین دلیل در نهایت غذای سالم‌تری خواهید داشت.

فقط توجه داشته باشید اگر غذایتان را با سیب خشک درست کردید چند قاشق روغن به موادتان اضافه کنید.

اگر می‌خواهید آلبالوها له نشود و خورش شکل زیباتری داشته‌باشد می‌توانید آلبالوها را نیم ساعت آخر به خورش اضافه کنید.

لپه را می‌توان همان ابتدا که گوشت می‌خواهد نیم‌پز شود به مواد اضافه کرد.

ضمیمه چاردیواری روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها