رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: تامین منابع مالی عامل کُند شدن روند ساخت و تکمیل نیروگاه‌ های ۲ و۳ بوشهر شده است وبرای رفع این مشکل پیشنهاداتی را قرار است، به کمیسیون اقتصادی دولت ارائه کنیم.
کد خبر: ۱۳۲۳۴۱۸

به گزارش جام جم آنلاین، علی‌ اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه اکنون هزار مگاوات برق هسته‌ ای تولید می‌شود و با تکمیل نیروگاه های ۲ و ۳ بوشهر این میزان به ۳ هزار مگاوات خواهد رسید، گفت: هر کدام از نیروگاه‌ها هزار مگاوات برق تولید خواهند کرد، البته اکنون سه سال از زمان آغاز ساخت این دو نیروگاه می‌گذرد و برای تکمیل به ۵ سال دیگر زمان نیاز است.

وی ادامه داد: تکمیل هر کدام از نیروگاه‌ها ۸ سال به طول خواهد انجامید تا بتوانند وارد مدار شوند. اکنون تا حدودی در پرداخت اقساط خود به روس ها به دلیل مسائل اقتصادی و تحریم ها دچار مشکل شده‌ایم و نتوانسته‌ایم به موقع مبالغ را پرداخت کنیم و این موضوع موجب کند شدن، روند تکمیل و ساخت نیروگاه‌ها شده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی در گفتگو با خانه ملت، گفت: امکان دارد، نیروگاه‌ های ۲ و ۳ بوشهر طی ۸ سال وعده داده شده، تکمیل نشود اما در صورت وجود گشایش اقتصادی امکان افزایش سرعت ساخت و تکمیل نیروگاه‌ها وجود دارد تا بتوان مقداری عقب ماندگی ها را جبران کرد.

صالحی تصریح کرد: برای رفع مشکل مالی و تامین هزینه‌ های ساخت نیروگاه‌ های ۲ و ۳ بوشهر قرار است، پیشنهاداتی را به کمیسیون اقتصادی دولت ارائه کنیم و در صورت تایید آنها، این پیشنهاد به هیئت وزیران ارسال خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها