سرپرست مدیریت جهادکشاورزی ابرکوه گفت : گرمازدگی ، توفان و کاهش دما در اواخر اسفند سال ۱۳۹۹ سبب شد تولید گوجه سبز در ابرکوه از ۶ هزار تن به ۳ هزار تن کاهش یابد.
کد خبر: ۱۳۲۳۳۱۸

 به گزارش خبرنگارجام آنلاین ازیزد، علی محمد هوشمند با بیان این خبر اظهارداشت: گرمازدگی ، توفان و کاهش دما در اواخر اسفند سال ۱۳۹۹ سبب شد تولید گوجه سبز در ابرکوه  از ۶ هزار تن به ۳ هزار تن کاهش یابد و همچنین براثر بروز حوادث طبیعی در سال جاری  کشاورزان از بابت کاهش تولید گوجه سبز بیش از هفتاد میلیارد ریال خسارت دیدند.

وی با اشاره به برداشت سه هزار تنی گوجه سبز که از اواخر فروردین تا اواخر خرداد افزود : این میزان محصول از سطح ۵۰۰ هکتار از باغ های این شهرستان برداشت شده است و کار برداشت توسط هزار و ۲۰۰ کشاورز انجام شد.

هوشمند با بیان اینکه این محصول بیشتر در دهستان فراغه و منطقه علوی بخش مرکزی تولید می شود تصریح کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی به طور متوسط ۱۳ تن گوجه سبز از هر هکتار برداشت شد و واسطه ها محصول را از باغداران خریداری و به بازار شهرها و استان های مجاور عرضه می کنند.

این مسوول جهاد کشاورزی ابرکوه بروز آفات، خشکسالی و سرمازدگی ، نبود ثبات قیمت، نبود صنایع تبدیلی و پراکندگی درختان را بخشی از مشکلات باغداران منطقه بیان کرد

گوجه سبز منبع خوبی از ویتامین C و B است که ویتامین C در افزایش ایمنی بدن و افزایش بافت های هم بند نقش بسزایی دارد و ویتامین های گروه B هم می توانندبه کاهش استرس ها و سلامت سیستم عصبی بدن ما کمک کنند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها