در سایه تنش های اخیر با انگلیس، روسیه از دیروز رزمایش خود در مدیترانه را که همراه با نمایش جنگنده های قادر به حمل موشک های مافوق صوت است، آغاز کرد.
کد خبر: ۱۳۲۳۱۹۷

به گزارش جام جم آنلاین، وزارت دفاع روسیه با صدور بیانیه ای از آغاز رزمایش دریایی-هوایی ارتش این کشور در دریای مدیترانه خبر داد.

در بخش هوایی این رزمایش نیز هواپیماهای ضدناو «توپولف ۱۴۲ ام.کا» و «ایل ۳۸» و بمب افکن های راهبردی دور پرواز «توپولف ۲۲ ام ۳» و هواپیماهای «میگ ۳۱ ک» شرکت می کنند.

جنگنده‌های «میگ ۳۱» به موشک های مافوق صوت جدید «کینژال» مجهز هستند و برای نخستین بار به سوریه اعزام شده اند.

هواپیماهای روسی در این رزمایش، پروازهای تمرینی برای تامین امنیت پایگاه هوایی حمیمم روسیه واقع در استان لاذقیه سوریه و پایگاه پشتیبانی دریایی طرطوس نیروی دریایی روسیه انجام می دهند.

بر اساس اطلاعات وزارت دفاع روسیه، هواپیماهای شرکت کننده در این رزمایش، تجهیزات و دستگاه ها را در شرایط اقلیمی سخت و تحت تاثیر درجه حرارت بالا و امکان پرواز طولانی بر فراز دریا آزمایش خواهند کرد.

در این رزمایش هوایی دریایی که در شرق دریای مدیترانه جریان دارد، پنج ناو روسیه از جمله ناو موشک انداز «ماسکوا» و ناوشکن های «آدمیرال اسن» و «آدمیرال ماکاروف» و دو زیردریایی «استاری اوسکول» و «راستف نادانو» شرکت دارند.

این رزمایش در شرایطی برگزار می شود که در هفته گذشته در دریای سیاه تنشی میان یک ناو انگلیسی و یک ناو روسی پیش آمد و مسکو روز گذشته هشدار داد که اگر این قبیل اقدامات انگلیس ادامه پیدا کند روسیه ناوهای بریتانیایی را هدف قرار می دهد.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها