آمارها نشان می دهد تعداد قربانیان ناشی از بیماری کرونا تا این ماه از سال 2021  بیشتر از تعداد قربانیان همین بیماری در کل سال 2020 بوده است.
کد خبر: ۱۳۲۳۱۰۸

به گزارش جام جم آنلاین ،  در حال حاضر تعداد تلفات جهانی کووید19 در سال 2021 از کل مرگ و میر ویروس از سال 2020 پیشی گرفته است.

طبق اطلاعات دانشگاه جان هاپکینز ، سال گذشته تقریباً یک میلیون و 880 هزار نفر در سراسر جهان بر اثر بیماری ناشی از ویروس کرونا درگذشتند  در حالی كه تعداد قربانیان در سال 2021 تا 22 ژوئن یک میلیون و 990 هزار نفر بود.

کمتر از نیمی از سال 2021 لازم بود تا رکورد مرگ و میر شکسته شود.

مرگ و میر در کشورهایی مثل هند، برزیل و آمریکا بسیار زیاد بود.

در کشور آمریکا بیشترین موارد مرگ و میر مربوط به ابتدای سال بود. در ماه های ابتدایی 2021 در آمریکا 250 هزار نفر جان خود را از دست دادند.

هم اکنون بیشترین مرگ و میر ناشی از کرونا مربوط به آمریکاست که از ابتدای همه گیری بیش از 602 هزار مرگ ناشی از کرونا ثبت کرده است.

تا امروز بیش از دو میلیارد و 700 میلیون نفر در سراسر جهان علیه ویروس کرونا واکسینه شده اند.

1.3 میلیارد نفر از افراد واکسینه شده فقط در ایالات متحده و چین متمرکز هستند.

البته برخی از کارشناسان بهداشت در سراسر جهان بر این باورند که ممکن است سال گذشته تعداد واقعی مرگ و میر کرونا کمتر از این محاسبه شده باشد.

 

مجموع مرگ و میر بیش از حد از سال گذشته در سراسر جهان نشان می دهد که ممکن است سال گذشته ، به طور مستقیم یا غیرمستقیم ، تا هشت میلیون نفر در اثر بیماری همه گیر جان خود را از دست داده باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها