تقسیم جدول لیگ برتر فوتبال ایران به چهار بخش

از قهرمانی تا سقوط همه درگیر هستند!

هر ۱۶ تیم حاضر در لیگ برتر فوتبال ایران هدفی مهم در هفت هفته باقیمانده دارند؛ از قهرمان گرفته تا کسب سهمیه و فرار از سقوط.
کد خبر: ۱۳۲۲۷۷۳

به گزارش جام جم آنلاین، با انجام بازی دو تیم فولاد و نفت مسجد سلیمان، حالا هر ۱۶ تیم حاضر در لیگ برتر فوتبال ایران تعداد بازی‌هایشان به عدد ۲۳ رسید و بعد از ماه‌ها شاهد یک جدول بی‌حرف و حدیث هستیم که تمام تیم‌ها تعداد بازی یکسانی دارند. در این شرایط می‌توان بهتر راجع به هفت هفته باقیمانده صحبت کرد.

در حال حاضر جدول لیگ را می‌توان به سه بخش تقسیم کرد. تیم‌هایی که برای قهرمانی تلاش می‌کنند؛ تیم‌هایی که چشم به تک سهمیه آسیایی باقیمانده دل بسته‌اند و تیم‌هایی که احتمال سقوط دارند. در این بخش یک تیم خاص هم وجود دارد که شاید بتوان آن را از بقیه تیم های در خطر سقوط جدا کرد. فعلا در جدول، تیمی که نه شانس کسب سهمیه داشته باشد و نه خطری بابت سقوط تهدیدش کند؛ وجود ندارد.

دو تیم و نصفی در مسیر قهرمانی

سپاهان و پرسپولیس با ۴۸ امتیاز صدرنشین‌های لیگ برتر هستند و بیشترین شانس را برای کسب عنوان قهرمانی در فاصله هفت هفته تا پایان دارند.

استقلال هم با هشت امتیاز فاصله کورسوی امیدی برای خلق یک معجزه دارد. با این وجود باید رقابت اصلی را بین طلایی‌پوشان و سرخ‌پوشان دانست.

دو تیم بازی رو در رو ندارند ولی دیدارهای حساسی پیش رویشان خواهد بود. هر امتیازی که از دست برود ممکن است به قیمت از دست رفتن یک جام باشد.

پنج تیم در راه کسب سهمیه آخر

استقلال همانطور که نیم‌نگاهی به قهرمانی دارد؛ اصلی‌ترین گزینه برای تصاحب سومین و آخرین سهمیه از لیگ است.

این تیم با ۴۰ امتیاز و فاصله‌ای پنج امتیازی نسبت به تیم‌ رده چهارم شرایط خوبی برای کسب سهمیه‌ آسیایی دارد ولی هنوز کار تمام نشده و دیدارهای ۶ امتیازیِ در راه ممکن است جدول را دچار تغییر کند.

گل‌گهر سیرجان و آلومینیوم اراک تیم‌های ۳۵ امتیازیِ جدول هستند که باید با استقلال در هفته‌های پیش رو تقابل داشته باشند.

فولاد و تراکتور هم با ۳۴ و ۳۳ امتیاز در رده‌های ششم و هفتم ایستاده‌اند و مترصد لغزش تیم‌های بالاسری خود هستند تا بتوانند همچنان شانس سهمیه را برای خود حفظ کنند.

فولاد در جام حذفی حضور دارد ولی تراکتور تنها امیدش برای کسب سهمیه آسیایی فصل بعد، به دست آوردن رتبه سوم در لیگ بیستم است البته قهرمان شدن در این فصل از لیگ قهرمانان آسیا هم دیگر راه موجود برای شاگردان رسول خطیبی به حساب می‌آید.

هشت تیم و خطر سقوط

از رده هشتم به بعد شاهد رقابتی نفس‌گیر بین هشت تیم برای قرار نگرفتن در رده پانزدهم خواهیم بود. تیم‌های ۲۸ امتیازی شهرخودرو و مس رفسنجان کمترین احتمال سقوط را دارند اما فاصله هفت امتیازی با منطقه سقوط و نزدیکی شدید تیم‌ها ممکن است آنها را هم دچار مشکل کند.

نفت مسجدسلیمان و پیکان ۲۷ امتیاز دارند و در رده‌های دهم و یازدهم جای گرفته‌اند. صنعت نفت که در نیم‌فصل اول جزو تیم‌های بالانشین بود حالا با ۲۶ امتیاز در رده دوازدهم قرار دارد.

سایپا با ۲۵ امتیاز تیم سیزدهم جدول است. نساجی و ذوب‌آهن نیز با ۲۲ و ۲۱ امتیاز در جایگاه‌های چهاردهم و پانزدهم هستند و به شدیدترین شکل ممکن، خطر سقوط را حس می‌کنند و باید در هفته‌های پیش‌رو حداکثر امتیاز را دشت کنند تا از این وضعیت خارج شوند.

یک تیم به دنبال معجزه

اما تیم شانزدهم جدول. ماشین‌ سازی تبریز که تا به اینجا ۱۱ امتیاز جمع‌آوری کرده است. آنها با منطقه امن جدول در حال حاضر ۱۱ امتیاز فاصله دارند و امکان بقای آنان با توجه به تعداد هفته‌های باقیمانده بسیار کم و بعید است. شاگردان علیرضا اکبرپور بخت بسیار اندکی برای بقا دارند.

حال باید دید در نهایت کدام تیم عنوان قهرمانی را به دست خواهد آورد؛ چه تیم‌هایی کسب سهمیه می‌کنند و کدام دو تیم به لیگ یک سقوط می‌کنند.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها