چه عاملی موجب ابتلا به نوع عفونی‌تر کووید 19، معروف به «دلتا» می‌شود؟

خطر کووید دلتا برای جهان

محققان در انگلیس و ایالات متحده دریافتند که براساس یک گزارش جدید ، سه چهارم از 59 سطح ایمنی زیستی سطح 4 (BSL-4) موجود در آزمایشگاه های مهم در سراسر جهان که از عوامل بیماری زا خطرناک استفاده می کنند ، دارای سطح ایمنی زیستی پایین هستند.
کد خبر: ۱۳۲۲۶۲۲

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیلی میل، این بدان معناست که از 59 آزمایشگاه بزرگ در سراسر جهان احتمال نشت خطرناک ترین ویروس ها نظیر کرونا به فضای بیرون وجود دارد.

این اندازه گیری ها بر اساس شاخص امنیت جهانی است ، که بررسی می کند آیا کشورها دارای قوانین ، مقررات ، سازمان های نظارتی ، سیاست ها و آموزش های مربوط به ایمنی زیستی و امنیت زیستی هستند یا خیر و در همین راستا وضعیت برخی از بزرگ ترین و مهم ترین آزمایشگاه های علوم پزشکی مورد بررسی قرار گرفت.

اقدامات این 59 آزمایشگاه شامل بررسی موارد و کشفیات جدید درباره بهره برداری از روش های نوین پزشکی ، در دست ساخت یا برنامه ریزی شده است. این آزمایشگاه ها در 23 کشور جهان از جمله انگلیس، آمریکا، هند وچین قرار گرفته اند. و حالا پس از بررسی وضعیت آنها مشخص شده که وضعیت آنها بسیار خطرناک است و اقدامات بی پروا در این آزمایشگاه ها ممکن است منجر به تولید ویروس هایی بسیار خطرناک شود. این تیم همچنین یادآوری می کند که سه چهارم این آزمایشگاه ها در مناطق شهری قرار دارند.

موسسه ویروس شناسی ووهان ، که در طی شیوع ویروس کرونا مورد توجه قرار گرفته است یک رتبه متوسط برای ایمنی زیستی دارد. اینجا همان جایی است که برخی احتمال می دهند ویروس کرونا در آنجا به وجود آمده باشد.

گریگوری کوبلنتز ، دانشیار پدافند زیستی در دانشگاه جورج میسون و فیلیپا لنتزوس در کالج کینگ لندن ، تحقیق را برای تعیین تعداد پروتکل های ایمنی انجام دادند.

این تیم پیشنهاد می کند که سازمان بهداشت جهانی باید مسئولیت نظارت بر چنین مراکزی را داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها