در برخی از کشورهای جهان قوانین عجیب و غریبی برای واکسن کرونا وجود دارد.
کد خبر: ۱۳۲۲۵۹۳

به گزارش جام جم آنلاین ، خلاصه ای از آخرین اخبار مربوط به ویروس کرونا به شرح زیر است:

 

*در کشور فیلیپین با توجه به موج جدید بیماری و افزایش شمار مبتلایان قانون بسیار عجیبی اتخاذ شده است؛ شهروندانی که واکسن کرونا را نزنند با جرایم سنگینی از جمله زندان روبرو خواهند شد.

 

*چهار مرد بریتانیایی بعد از تزریق واکسن کرونای آسترازنکا دچار سندرم خطرناک گیلن باره شدند که یک عارضه خطرناک است. گیلن باره عبارت است از یک بیماری التهابی نادر که دستگاه عصبی محیطی را درگیر می‌کند و به سرعت موجب ضعف عضلات و بی‌حسی می‌شود.

 

* كریس هاپسون که یک محقق انگلیسی است که در سرویس خدمات بهداشتی این کشور به عنوان رئیس تامین کنندگان دارو فعالیت می کند می گوید مردم تا 10 سال آینده باید همچنان سالیانه واکسن کرونا را تزریق کنند.

 

 

*40 درصد از جمعیت بزرگسالان آمریکایی به هیچ یک از واکسن های کرونا اعتماد ندارند و آن را تزریق نخواهند کرد. این نتایج نظرسنجی است که به تازگی منتشر شده.

 

* یک مطالعه جدید نشان می دهد ، داروی کووید موسوم به کوکتل که از دو نوع آنتی بادی ساخته شده است در برابر ویروس های کرونا موثر است.

همچنین محققان دریافتند که ترکیب دو یا سه آنتی بادی مونوکلونال ساخته شده توسط سه شرکت داروسازی بسیار موثر است. از آنتی بادی ها برای درمان موارد ابتلا به بیماری استفاده می شود.

 

 

*مقامات بهداشتی کرونا می گویند خطرات واکسن آسترازنکا به قدری بالاست که باید یک راه حل را در نظر گرفت. راه حل آنها چنین است فردی که دوز اول آسترازنکا را زده برای دوز دوم واکسن های دیگری مثل فایزر و یا مدرنا را استفاده کند.

 

*یک مطالعه بر روی بیش از 4 هزار زن در بریتانیا نشان داده که تزریق واکسن کرونا احتمالا باعث تغییر در چرخه قاعدگی زنان می شود.

 

 

*از زمان آغاز همه گیری کرونا در جهان در کشور استرالیا تغییری اساسی از لحاظ محبوب بودن مطبوعات در بین مردم پیش آمده است بدان معنا که میزان خرید مطبوعات بیش از 50 درصد کمتر شده است.

 

 

* محققان تشخیص دادند که داروی فشار خون رایج به نام لوزارتان، در کاهش احتمال بستری بیماران مبتلا به نوع خفیف کووید۱۹ موثر نیست. پیش از این گفته می شود این دارو نقش زیادی در فروکش کردن بستری شدن بیماران دارد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها