رئیس ستاد انتخابات استان تهران خبر داد

نتیجه انتخابات مجلس خبرگان رهبری در تهران اعلام شد

برگزاری انتخابات ریاست‌ جمهوری 28 خرداد سال 1400 و پیروزی حجت‌ الاسلام رئیسی در این عرصه، مولد پرسش‌ها و دغدغه‌های اساسی و مهمی در مسیر حل‌وفصل معضلات جاری در کشورمان محسوب می‌شود. در این خصوص نکاتی وجود دارد که لازم است مورد توجه و تاکید قرار گیرد.
کد خبر: ۱۳۲۲۴۲۲

حضور مردم در صحنه و مشارکت قابل توجه آنها نشان از اعتماد مردم به حجت‌الاسلام رئیسی به عنوان مرد میدان‌های سخت دارد.

حجت‌الاسلام رئیسی در حالی دولت را تحویل می‌گیرد که شرایط سختی بر کشور حاکم است و باید همه برای موفقیت دولت سیزدهم کنار هم قرار بگیریم. در این خصوص، لازم است تمرکز ویژه‌ای روی اولویت‌های دولت جدید داشته باشیم.

بدون شک، تعیین تکلیف حوزه سیاست خارجی و مذاکرات هسته‌ ای، تقویت پول ملی، مهار تورم، ساماندهی بازار مسکن و ترمیم فضای سیاست داخلی کشور، پنج اولویت حیاتی دولت جدید خواهد بود.

باید پذیرفت کشور در حوزه اقتصادی به‌شدت آسیب دیده است و تحریم اقتصادی به دلیل فقدان کارآمدی برخی مسؤولان در سطح راهبردی بر بخش‌های تولیدی، خدماتی و کشاورزی اثر سوء گذاشته است.

متاسفانه حجم نقدینگی به نحوی افسارگسیخته شده است که امکان مهار آن دور از دسترس به نظر می‌رسد.

انتظار جبهه انقلاب اسلامی از حجت‌الاسلام رئیسی آن است که از ظرفیت افرادی که در این خصوص صاحب برنامه و نگاه کارشناسانه هستند، در دولت خود حداکثر بهره‌برداری را داشته و در عین حال، رصد و مهار گفتمان‌ها و جریان‌سازی‌های بازدارنده (در مسیر احیا و پیشرفت کشور) را در دستور کار قرار دهد.

نکته مهم دیگر این‌که دال مرکزی گفتمان حجت‌الاسلام رئیسی، کارآمدی دینی است. ضرورت دارد این دال در سایر حوزه‌ها فصل‌بندی شده و رویکردها تشریح شود تا مردم و نخبگان سهم خود را در پیشبرد برنامه‌ های رئیس‌ جمهور منتخب کشورمان درک کنند.

پیروزی حجت‌الاسلام رئیسی، امید را به ایران بازگردانده است. ایشان در یکی از حساس‌ترین مقاطع انقلاب، ردای ریاست‌جمهوری را پوشیده است و این مساله، مولد فرصت‌هایی برای کشورمان خواهد بود. البته در این معادله، نباید لحظه‌ای از تهدیدات متعدد غفلت کرد یا منکر آنها شد.

حجت‌الاسلام رئیسی فرصت بزرگی در اختیار دارد تا با کارآمدی دولت خود، دایره پایگاه اجتماعی جریان انقلاب را وسیع‌تر کند و حتی بدنه سنتی جریان اصلاح‌طلب را نیز جذب کند.

اصلاح وضعیت کشور نیازمند یک برنامه زمانی به نسبت بلندمدت است و همه باید توقعات از ایشان را منطبق با واقعیت تعدیل کنند تا فرصت اصلاح پدید آید.

بدیهی است در سایه این نگاه، می‌توان نسبت به حرکت رو به جلوی کشور در عرصه سیاست خارجی، اقتصاد و....امید داشت.

محمد اسکندری - کارشناس مسائل سیاسی / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها