با نزدیک شدن به فصل تابستان و به پایان رسیدن امتحانات دانش آموزان و دانشجویان، خانواده ها تصمیم به مسافرت میگیرند و این زمان ها میتواند فرصت مناسبی برای سارقان باشد تا از منازل افراد اقدام به دزدی نمایند. ما قصد داریم شما را با 10 روش ساده که میتواند خانه شما را هنگامی که در خانه نیستید یا به مسافرت رفته اید، از سرقت در امان نگه دارد، آشنا نماییم، پیشنهاد میشود تا انتها این مطلب را دنبال نمایید.
کد خبر: ۱۳۲۲۳۸۵
 
 
10 روش ساده که میتواند خانه شما را از سرقت در امان نگه دارد.
 

1. درب ها را محکم ببندید.

اصلیترین راه ورود به خانه ها، درب ورودی آنها است. پس بهتر است اولین نکته ای که پس از خارج شدن از منزل به آن توجه نمایید، به طور کامل بسته بودن درب است. البته سارقان حرفه ای معمولا دربهایی را که بر روی آنها از قفل های قدیمی نصب هستند، به آسانی باز میکنند.

برای مقابله با اینگونه سارقان بهتر است از قفل های جدید به نام قفل دیجیتال استفاده نمایید. این قفل ها معمولا به کمک اثر انگشت، رمز یا کارت باز میشوند و سارقان قادر نخواهند بود این قفل ها را باز نمایند. همچنین این قفل ها در صورتی که افراد ناشناس اقدام به بازگشایی غیر مجاز آن انجام دهند، به مالک خانه پیام هشدار ارسال میکند و میتواند او را از این اتفاق مطلع سازد.

قفل دیجیتال یک تکنولوژی مدرن است که خیلی از افراد با آن آشنایی ندارند. به همین دلیل میتوانید برای آشنایی با این قفل به لینک زیر مراجعه نمایید.

2.از بسته بودن پنجره ها مطمئن شوید.

درب ها و پنجره ها، متداول ترین نقاط ورود سارقین به منازل هستند. پیش از آنکه از خانه خارج شوید، حتما بسته بودن آنها را کنترل نمایید. پنجره های کشویی محبوب ترین پنجره های سارقان است و در صورتی که پنجره خانه شما از این نوع است، حتما برای آن یک قفل تهیه نمایید تا افراد غیرمجاز نتوانند آن را باز نمایند.

3.از دوربین مدار بسته استفاده نمایید.
 
 
10 روش ساده که میتواند خانه شما را از سرقت در امان نگه دارد.
 
 

دوربین مدار بسته یکی از عوامل بازدارنده در هنگام سرقت است. بالای 75 درصد سارقان خطرات احتمالی سرقت از خانه های مجهز به دوربین مدار بسته را به جان نمیخرند و عطای آن را به لقایش میبخشند. همچنین استفاده از عبارت هایی همانند "این مکان مجهز به دوربین مدار بسته است" نیز میتواند به کاهش احتمال سرقت از خانه های شما کمک نماید.

4.چراغ جلوی درب خانه خود را روشن بگذارید.

سارقان اصلا دوست ندارند در کانون توجه قرار گیرند و باید کار خود را در تاریکی انجام دهند. به همین دلیل سارقان به طور معمول به سمت اینگونه خانه ها نمیروند. شما حتی میتوانید از چراغ های تایمری که با نزدیک شدن افراد به خانه شما روشن میشود، استفاده نمایید. همچنین پیشنهاد میشود خانه هایی که در طبقه اول و دوم آپارتمان ها قرار دارند، از حفاظ برای پنجره های خود استفاده نمایند.

5.سگ نگهبان بخرید.
 
 
10 روش ساده که میتواند خانه شما را از سرقت در امان نگه دارد.
 

یکی از روش هایی که میتواند در پیشگیری از سرقت خانه های شما موثر باشد، خریداری سگ نگهبان است. سگ ها به دو روش میتوانند به شما کمک نمایند. یکی آنکه وقتی افراد غریبه وارد خانه شما میشوند، سگ شروع به پارس کردن میکند و میتواند از این طریق شما را آگاه سازد و دوم آنکه وقتی سگ در خانه شما باشد، سارقین برای آنکه از صدمات جسمی در امان باشند، کمتر خطر مواجه شدن با سگ ها را میپذیرند و ترجیح میدهند از خانه ای سرقت نمایند که خطر کمتری داشته باشد.

6.اطلاعات سفر خود را در صفحات مجازی منتشر نکنید.

طبق تحقیقات انجام شده، مشخص شده است که سارقان از خانه هایی سرقت میکنند که با مالک خانه آشنایی دارند. به همین دلیل توصیه میشود که از سفر خود در صفحات مجازی مانند اینستاگرام تصویری منتشر نکنید تا افراد از جزئیات سفر شما مطلع نشوند.

7.با همسایگان خود ارتباط برقرار نمایید.

پیشنهاد میشود که با همسایگان خود ارتباط داشته باشید. این ارتباط به شما کمک میکند تا در صورت وجود رفت و آمدهای مشکوک در نزدیکی خانه تان، شما را از وجود این رفت و آمدها مطلع میسازند. همچنین با داشتن ارتباط با همسایگان خود، میتوانید به همسایگانتان بسپارید تا زمانی که در سفر هستید، مراقب خانه شما باشند.

8.جعبه وسایل جدید خریداری شده را مخفی کنید.

بسیاری از ما عادت داریم جعبه وسایل جدیدی را که خریداری میکنیم، به همان صورت در خارج از منزل خود قرار میدهیم و با این کار به سارقان اطلاع میدهیم که ما به تازگی یک وسیله الکترونیکی گران قیمت مانند تلویزیون، یخچال و ... خریداری کردیم. این کار سبب میشود تا انگیزه سارقان برای دزدی از خانه ما بیشتر شود. برای جلوگیری از این اتفاق میتوانیم جعبه خریداری شده را به چند تکه تبدیل کرده و درون سطل زباله قرار دهیم تا برای افراد ناشناس جلب توجه نکند.

9.اشیاء قیمتی خود را در گاو صندوق قرار دهید.
 
 
10 روش ساده که میتواند خانه شما را از سرقت در امان نگه دارد.
 

شاید با برخی از روش ها، سارقین بتوانند به خانه شما دسترسی پیدا نمایند. پس عقل سلیم حکم میکند که وسایل و اشیاء قیمتی را در جایی که به راحتی بتوان به آن دسترسی داشت، قرار ندهیم. بهترین مکان برای قرار دادن اشیاء قیمتی، گاو صندوق است و این وسیله مانع از دسترسی افراد به محتویات ارزشمند داخل خود میشود.

10.استفاده از سیستم هوشمند سازی خانه ها

هوشمند سازی خانه ها شاید در حال حاضر آنچنان توجهی به آن نشود اما در چند سال آینده قطعا بیشتر به آن پرداخته خواهد شد. شما در صورتی که خانه خود را هوشمند نمایید، میتوانید تمام وسایل الکترونیکی خود را از دور کنترل نمایید. به طور مثال هنگامی که خانه نیستید، میتوانید چراغ خانه خود را از راه دور برای مدت زمان دلخواه روشن نمایید یا از باز و بسته بودن قفل هوشمند خانه خود مطلع شوید. استفاده از این تکنولوژی میتواند بسیاری از مشکل ها در این زمینه را به طور کامل برطرف نماید.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها