خورشید در تابیدنش نام از تو می گیرد

ویژه برنامه های روز ولادت حضرت رضا(ع) در حرم رضوی

به همت اداره تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی، محفل شعر بین المللی «صحن بهشت» به مناسبت میلاد امام هشتم(ع) با شعرخوانی بانوان شاعر آیینی در مدرسه خیرات خان حرم مطهر رضوی برگزار شد
کد خبر: ۱۳۲۲۳۷۲

به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی، در آغاز محفل، معصومه سادات اسدیان، شاعر آیینی دو غزل را به پیشگاه حضرتش تقدیم می‌کند: زیبایی‌اش را آسمان وام از تو می‌گیرد/ خورشید در تابیدنش نام از تو می‌گیرد/ خوشبختی محض است در بند شما بودن/ آهو به شوق دیدنت دام از تو می‌گیرد ... همچنین برنامه های حرم مطهر رضوی به مناسبت ولادت امام هشتم، حضرت علی بن موسی الرضا(ع) اعلام شد.

معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی، برنامه های متعددی را برای این ولادت فرخنده پیش بینی کرده که از شب گذشته آغاز شده است. از جمله برنامه های شب میلاد امام رضا (ع) می توان به هم خوانی قرآن کریم، مشاعره با اجرای سعید بیابانکی، شعر خوانی سید حمیدرضا برقعی، مسابقه کتاب خوانی، اجرای نمایش آیینی گروه جلوه هشتم، مداحی و دکلمه خوانی و قرائت زیارت امین ا... اشاره کرد.

همچنین گفت وگو با خانواده شهید سردار سلیمانی و مدیحه‌سرایی مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) سید مهدی میرداماد و حاج احمد واعظی نیز از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

در ادامه این مراسم، آیت ا... سید محمد سعیدی، تولیت حرم حضرت معصومه(س) به ایراد سخن پرداخت و برنامه های شب ولادت امام رضا(ع) با  مدیحه سرایی حاج محمود واعظی و اجرای گروه سرود گلدسته‌های حرم به پایان رسید.

همچنین بامداد روز ولادت نیز آیین تعویض پرچم گنبد حرم مطهر برگزار شد. در این برنامه که حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی حضور داشت، خادمان رضوی آیین دیرینه تعویض پرچم را اجرا کردند.

تدابیر ویژه بهداشتی برای میزبانی از زائران حضرت در حرم مطهر رضوی نیز پیش بینی شده است.  ضدعفونی کردن مکرر صحن ها و رواق ها، توزیع ماسک بین زائران و پیش بینی حجم قابل توجه مایع ضدعفونی کننده دست از جمله تدارکات ویژه برای شب و روز ولادت امام هشتم(ع) است. همچنین نحوه چیدمان فرش ها در اماکن متبرکه به گونه ای است که فاصله گذاری اجتماعی بین زائران به طور کامل رعایت شود. افزایش تعداد خادمان سلامت نیز دیگر پیش بینی انجام شده برای برگزاری جشن های شب و روز ولادت حضرت رضا(ع) است.

همچنین خادمان بارگاه منور رضوی همزمان با دهه کرامت در قالب طرح «زیر سایه خورشید» در مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی حضور یافتند. خادمان بارگاه رضوی همزمان با فرا رسیدن سالروز میلاد هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت با زمزمه ذکر «رضا رضا جانم» و قرائت اشعار در وصف ولی نعمت خراسانی ها، حال و هوایی معنوی در مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات اورژانس 115  ایجاد کردند و کارکنان بیمارستان نیز با زیارت پرچم سبز متبرک بارگاه علی بن موسی الرضا(ع)، اشک شوق و دلدادگی ریختند.

از سوی دیگر همزمان با دهه کرامت پویش بین المللی «به لطف امام رضا(ع)» برگزار شد.
این پویش با هدف استفاده از بستر فضای مجازی برای عرض ارادت دلدادگان حضرت رضا(ع) برگزار شد و همه عاشقان از جای جای ایران اسلامی و اقصی نقاط جهان، امکان مشارکت در آن را داشتند. در این پویش فرصت همراهی با خادمان رضوی برای تهیه بسته‌های معیشتی محرومان و نیازمندان فراهم شده بود به طوری که با شماره گیری کد #۸* در تهیه ۸۸۸ هزار بسته معیشتی سهیم می شدند.  ارسال فایل صوتی یا تصویری با موضوع امام رضا(ع)، شرکت در قرائت همگانی صلوات خاصه حضرت رضا(ع) و زیارت امین ا... در شب میلاد امام رئوف از جمله بخش های این پویش مردمی بود.

به مناسبت دهه کرامت و میلاد امام رضا(ع) اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری مشهد اقدام به اکران 110 بیلبورد و 350 استرابورد در سطح شهر کرده است. همچنین تمامی تلویزیون های شهری و نمایشگرهای دیجیتال سطح شهر با طرح های دهه کرامت اکران و طرح هایی در قالب های متنوع تایپوگرافی، تصویرگری، نگارگری و ... با موضوعات زیارت، شادباش، خدمت و خیر مقدم به زائران و مجاوران طراحی  شده و در سازه های شهری به نمایش در آمده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها