مهمانی میوه‌ ها
طرز تهیه خورش سیب و آلبالو

مهمانی میوه‌ ها

طرز تهیه پلو مخلوط

یک غذای آشنا

تلویزیون دائم تصاویری از حرم امام رضا را نشان می‌دهد و خیلی از ما مدت‌‌هاست آرزوی سفر به مشهد را داریم. خیلی از ما اطراف حرم پاتوقی داریم.
تلویزیون دائم تصاویری از حرم امام رضا را نشان می‌دهد و خیلی از ما مدت‌‌هاست آرزوی سفر به مشهد را داریم. خیلی از ما اطراف حرم پاتوقی داریم.
کد خبر: ۱۳۲۲۲۸۳

یکی به سنت سابق به خرید نخود و کشمش از اطراف حرم پایبند است دیگری سراغ بستنی‌ فروشی محبوبش می رود و بعضی‌‌ها هم رستوران یا ساندویچی را نشان می‌کنند تا ناهار بعد از زیارت را آنجا بخورند اما در این روزها که چنین سفری در دسترس‌مان نیست خوب است سراغ یکی از غذاهای سنتی خراسان برویم.

مواد اولیه برای 4 نفر

برنج دو پیمانه
گوشت 120 گرم
لوبیا سبز 150 گرم
پیاز یک عدد متوسط
هویج یک عدد متوسط
رب گوجه فرنگی دو قاشق غذاخوری
نمک، فلفل، زردچوبه به میزان لازم

طرز تهیه

مثل اکثر دستورهای غذایی اول پیاز را خرده کرده و در روغن تفت می‌دهیم. بعد از این‌که پیاز کمی طلایی شد گوشت را در همان قابلمه می‌ریزیم.

در همین مرحله رب و فلفل و زردچوبه را هم به مواد در حال سرخ شدن اضافه می‌کنیم. بعد از این‌که مخلوط گوشت و رب و پیاز کمی روی حرارت بود مقداری آب درون قابلمه می‌ریزیم و اجازه می‌دهیم مواد بپزد. در این فاصله لوبیاسبزها و هویج‌ها را خرد می‌کنیم.

بعد از گذشت نیم ساعت وقتی از پختن گوشت مطمئن شدیم لوبیاها را به مواد اضافه می‌کنیم بین 10 تا 15 صبر می‌کنیم. بعد از آن نوبت هویج است که به مواد اضافه کنیم.

در همین فاصله که موادمان می‌پزد بهتر است برنج را هم آماده کنیم. تا همزمان با آماده شدن مواد برنج آبکشی شده هم آماده باشد تا به صورت لایه لایه مواد و برنج را قابلمه بریزیم و اجازه بدهیم تا بپزند.

نکات آشپزی

برای تهیه این غذا هم از گوشت چرخ‌کرده و هم از گوشت قلقلی می‌توانید استفاده کنید.

برای این‌که برنج شفته نشود بهتر است کمی زودتر آن را آبکش کنید.

به جای این‌که مواد را لایه لایه به قابلمه اصلی اضافه کنید می‌توانید آنها را یکجا با هم مخلوط کرده و در نهایت آن را ظرف اصلی منتقل کنید. البته در این حالت ممکن است برنج خرد شود و ظاهر غذا کمی تغییر کند.

ضمیمه چاردیواری روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها