مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت:

مصرف روغن‌های جامد باعث سکته قلبی می‌شود

دانشمندان مشخص کرده اند که چرا مردم گاهی اوقات پس از غم و اندوه یا خرابی رابطه جان خود را از دست می دهند.
کد خبر: ۱۳۲۲۱۶۵

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیلی میل، دانشمندان پس از سلسله تحقیقاتی دریافتند که وقایع زندگی استرس زا باعث افزایش سطح دو مولکول در سلولهای قلب می شود که نقشی اساسی در ایجاد کاردیومیوپاتی یا «سندرم قلب شکسته» دارند.

طبق گزارش کالج امپریال لندن ، دستیابی به موفقیت راه را برای گزینه های درمانی جدید هموار می کند که می تواند از مرگ در آینده جلوگیری کند.

سندرم قلب شکسته زمانی اتفاق می افتد که عضله قلب به طور ناگهانی ضعیف شده و فضای قلب چپ تغییر شکل دهد. دانشمندان عوامل بیولوژیکی سندرم تاکوتسوبو را پیش از این بررسی کرده بودند. اما اکنون آنها نحوه رمزگشایی و فعال سازی ژن ها را در دوره های استرس زا مشخص و مولکول های مرتبط را نیز شناساییی کرده اند.

این مولکول ها به افسردگی ، اضطراب و استرس مرتبط هستند و این نشان می دهد که پریشانی طولانی مدت و به دنبال آن یک شوک چشمگیر می تواند سندرم را تحریک کند. این مطالعه در مجله « تحقیقات قلب و عروق »منتشر شده است.

 

این علائم اغلب علائم حمله قلبی را تقلید می کند و منجر به درد قفسه سینه ، نفس زد می شود و در نهایت ایست قلبی را رقم می زند.

این بیماری که برای اولین بار در سال 1990 در ژاپن شناسایی شد ، هر ساله حدود 2 هزار و 500  نفر را فقط در انگلیس تحت تاثیر قرار می دهد به خصوص زنانی که در دوره یائسگی هستند.

پروفسور سیان هاردینگ نویسنده اصلی این تحقیق از کالج امپریال لندن  گفت: «سندرم تاکوتسوبو یک بیماری جدی است ، اما تاکنون نحوه بروز آن یک معما باقی مانده است. ما نمی فهمیم که چرا بعضی از افراد به شوک عاطفی ناگهانی واکنش نشان می دهند در حالی که بسیاری از مردم چنین واکنشی ندارند.»

این مطالعه تأیید می کند که استرس های مدوام و قبلی می توانند فرد را مستعد ابتلا به سندرم تاکوتسوبو در شرایط استرس زای آینده کنند.

پروفسور آوكیران  معاون پزشكی بنیاد قلب انگلیس نیز گفت: «استرس به اشکال مختلف وجود دارد و برای درک این فرایندهای استرس مزمن به تحقیقات بیشتری نیاز داریم. سندرم تاكوتسوبو یك مشكل ناگهانی و بالقوه فاجعه بار قلبی است اما دانش ما درباره علت ایجاد آن محدود است. به همین ترتیب ، بسیار مهم است که ما در مورد این وضعیت فراموش شده بیشتر بدانیم و روش های جدیدی را برای پیشگیری و درمان آن ایجاد کنیم.»

این تحقیق وسیع نه تنها گامی مهم در جهت درک بهتر این بیماری مرموز است بلکه می تواند روش های جدیدی را برای شناسایی و درمان افراد در معرض خطر تاکوتسوبو ارائه دهد.

 

آوكیران  گفت: «اکنون ما نیاز به تحقیقات بیشتر داریم که آیا داروهای مسدود کننده این میکرو RNA ها می توانند کلید جلوگیری از شکستگی قلب باشند یا خیر.»

در حال حاضر هیچ درمانی برای جلوگیری از حمله مجدد سندرم وجود ندارد.

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها