تیم‌ملی «سابر» بعد از ۴سال نایب‌قهرمان جهان شد

علی پاکدامن: کجا بروم بهتر از ایران

مجتبی عابدینی از انگیزه‌اش برای روزهای آینده می‌گوید

شمشیرزنی برای مدال در المپیک

مصدومیت کهنه بی‌خیال او نمی‌شود. یک جورهایی با آن کنار آمده تا المپیک بیاید و برود. چاره‌ای هم نیست.
کد خبر: ۱۳۲۲۱۳۰

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام جم ، مجتبی یا باید بی‌خیال شود که منطقی نیست یا باید هر چه در چنته دارد را رو کند تا در آخرین حضور خودش در المپیک بهترین نتیجه را بگیرد. بهترین نتیجه از قول خودش البته رسیدن به مدال است. حالا هر چه رنگ آن بهتر باشد که کسب آن بیشتر کیف می‌دهد. کاپیتان شمشیربازی ایران کتف‌اش هنوز خوب نشده اما خودش می‌گوید:«دیگر بی‌خیالش شده‌ام. تا المپیک باید با من مدارا کند!» المپیک؛ همان میدانی که مجتبی و رفقایش می‌خواهند در آنجا میدان‌داری کنند و اتفاق‌های بزرگی را رقم بزنند.

 اردوی گرجستان و آماده شدن برای المپیک

یکی از بهترین اردوهایی بود که تا به حال داشتیم. عالی بود، بچه‌ها با تمرین در این اردو به آن حالتی که باید برگشتند. ما جدای از تمرین، در مسابقه درون اردویی، محک جدی خوردیم که برای کادر فنی خیلی مهم بود. علی پاکدامن و محمد رهبری با مقام اولی و سومی در مسابقه انفرادی، عالی بودند. علی، افی تی ششمیرباز فرانسوی را برد و محمد هم ساندرو گرجستانی را که به ترتیب رنکینگ 7 و 11 جهان را دارند. غیر از مسابقه انفرادی، مسابقه تیمی هم داشتیم که من‌، علی پاکدامن و محمد رهبری یک تیم بودیم، فرزاد باهر، محمد فتوحی و نیما زاهد هم تیم دیگر، فرانسه  و مصر هر کدام دو تیم داشتند، گرجستان و ازبکستان هم همین طور که تیم ما ‌اول شد. مسابقه خیلی خوبی بود.

 این کتف آسیب دیده

کتفم اذیت می‌کند، من هم برای درمانش دو بار prp کردم ‌اما فایده نداشت و حالا هم بی‌خیال شده‌ام و با همین مصدومیت تمرین را ادامه می‌دهم و در المپیک هم حاضر می‌شوم. دیگر باید تا المپیک من را تحمل کند و بعد از آن یک فکری برایش می‌کنم. این یکی- دو ماه آینده شرایط حساسی است. نمی‌خواهم به چیزی فکر کنم به خصوص به این مصدومیت.

 هنوز برای محک المپیک زود است

 حالا برای محک آمادگی تا المپیک، زود است، اما ‌اردوی گرجستان برای ما ‌تجربه خوبی بود و می‌دانیم کجای کار هستیم وباید چه کار کنیم. ما و مصر جزو تیم‌های حاضر در این اردو بودیم که ‌سهمیه تیمی المپیکی داریم و فرانسه، گرجستان، ازبکستان و تونس هم ‌شمشیرباز المپیکی دارند. در مجموع 35 شمشیرباز بودیم که 10 روز با هم تمرین ‌مشترک داشتیم، صبح ساعت 9 تا 10 گرم می‌کردیم ‌و پلی‌متریک انجام می‌دادیم و 10 تا 13 بعدازظهر هم با هم شمشیربازی می‌کردیم.

 واکسن زده‌ایم و نگران کرونا نیستیم

ما اصلا نگرانی نداریم، چرا که ما واکسن زده‌ایم و بعد هم قبل از آمدن به اینجا تست داده‌ایم و حتی برای برگشت به تهران هم تست دادیم البته همه پروتکل‌های بهداشتی هم در اردو رعایت می‌شود.

 خدا می‌گوید از تو حرکت از من برکت

 تجربه‌ای که سال 2006 گرفته‌ام این است که خدا می‌گوید از تو حرکت و از من برکت. من این تجربه را آویزه گوشم کرده‌ام ‌و از آن به بعد طبق همان کار می‌کنم. من تمرین می‌کنم تا برای المپیک آماده شوم، اگر خدا بخواهد، در توکیو مدال می‌گیرم. ما امسال برای المپیک، شانس مدال داریم. خدا معمولا یک شانس را جلوی پای ما قرار می‌دهد. حالا هم برای المپیک وضعیت همه ما خوب است و هم به مدال انفرادی و هم تیمی امیدواریم. شاید هم هر دو مدال را بگیریم.

مازیار فیروزی - گروه ورزش / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها