اخبار جدیدی اطراف تیم ملی وجود دارد؛ از تکذیب برانکو گرفته تا شایعه بازگشت کی‌روش

دودستگی در تیم ملی به خاطر اسکوچیچ

دراگان اسکوچیچ در تهران به‌سر می‌برد. شادی صعود به دور نهایی مقدماتی جام‌جهانی برای او کوتاه و گذرا بود. تنها ۲۴ ساعت بعد از این اتفاق شیرین، عزیزی خادم در تهران اعلام کرد برای تمدید قرارداد او هیات‌رئیسه باید تصمیم بگیرد.
کد خبر: ۱۳۲۱۹۱۰
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام جم ، رئیس فدراسیون فوتبال حالا می‌گوید این جمله‌اش اشتباه نبوده چراکه درباره قرارداد‌های مهم فدراسیون، هیات‌رئیسه باید نظر دهد، همان‌طور که در قرارداد‌های قبلی هم این اتفاق رخ داده بود. اسکوچیچ معتقد بود که نباید عزیزی خادم چنین جمله‌ای به زبان بیاورد، حداقل حالا نه، به این دلیل که او عملکرد موفقی داشته است. دراگان تصور می‌کرد به محض ورود تیم به تهران رئیس فدراسیون برای او فرش قرمز پهن کند و از تمایل‌شان برای تمدید قرارداد با او بگوید. این اتفاقات، اما رخ نداد تا حالا اسکوچیچ در گوشه‌ای از تهران پکر و بی‌حال باشد. اما چه اتفاقاتی رخ داده؟
آیا دو‌دستگی بین بازیکنان درباره اسکوچیچ وجود دارد؟
آیا اساسا نظر آن‌ها در تصمیم‌گیری فدراسیون درباره آینده مرد کروات مهم است؟

ماجرا‌های اردوی کیش

بازیکنان تیم ملی در دوران حضور کی‌روش به نظم و انضباط اجباری، با اشتیاق نقش داشتند. این نظم و انضباط موفقیت تیم ملی را به همراه داشت. بعد از او، بازیکنان بار‌ها و بار‌ها مصاحبه کردند که کارلوس را فراموش نمی‌کنند و نباید فدراسیون اجازه می‌داد جدا شود. یکی از مشکلات اصلی ویلموتس همین موضوع بود. او رابطه سردی با بازیکنان داشت و نتوانست تیم را به‌خوبی مدیریت کند.
وقتی اسکوچیچ سرمربی تیم ملی شد، جهانبخش کاپیتان دوم تیم در مصاحبه‌ای گفت: «او جزو گزینه‌ها نبود و سرمربی شد.» البته علیرضا بعد‌ها این حرف خود را پس گرفت، اما ظاهرا همه اتفاقات به اردوی کیش بازمی‌گردد. بی‌نظمی‌ها در اردوی تیم و بی‌برنامگی برای مدیریت تیم باعث شد تا صدای پچ‌پچ‌ها به گوش برسد. بعضی بازیکنان با‌تجربه تیم اعتقاد داشتند که با این وضعیت حتی اگر تیم از دور اول صعود کند، در دور نهایی موفق نمی‌شود. عزیزی خادم هم رابطه نزدیکی با بازیکنان دارد و خوب می‌داند اگر آن‌ها بخواهند تیم می‌تواند به جام‌جهانی برود؛ بنابراین می‌توان صدای اعتراض بازیکنان را به‌خوبی شنید. در این بین اسکوچیچ تصمیم گرفت با توجه به حرف‌های مشاوران رسانه‌ای‌اش تصمیمات تازه‌ای بگیرد و به ترکیب دست ببرد؛ مثلا نیمکت‌نشینی مرتضی پورعلی‌گنجی. او به‌دلیل نوراللهی روی نام امید ابراهیمی هم خط قرمز کشید، چون اعتقاد داشت سن و سال بالایی دارد. از سویی نزدیکان اصرار داشتند کم‌کم سعید عزت‌اللهی را هم نیمکت‌نشین کند. آنچه عیان است تیم برای حمایت از اسکوچیچ دو دسته شده. دسته اول بازیکنانی هستند که اسکوچیچ به آن‌ها میدان می‌دهد مثل کنعانی‌زادگان، شجاع خلیل‌زاده، صادق محرمی، احسان حاج‌صفی و... و دسته دیگر بازیکنانی هستند که انگار هنوز طعم شیرین همکاری با کی‌روش زیر زبان‌شان مانده.
از سوی دیگر عزیزی خادم هراس این را دارد مبادا به‌دلیل این مسائل تیم نتواند در مرحله نهایی موفق باشد. به همین علت برای تمدید قرارداد مردد شده است. مشاوران رئیس معتقدند مرحله نهایی مقدماتی به‌مراتب سخت‌تر از مرحله اول است و بنابراین حضور یک مربی بزرگ می‌تواند کارسازتر باشد. البته دیروز یکی از نزدیکان اسکوچیچ به خبرنگار ما گفت نام دایی هم برای قبول هدایت تیم ملی مطرح شده و حتی تماس‌هایی با او گرفته‌اند. دیروز نام برانکو و کی‌روش هم مطرح شد. حتی خبر رسید قبل از اعزام تیم ملی به بحرین، مذاکراتی با کارلوس صورت گرفته و طرفین بر سر رقم به توافق نرسیده‌اند. برانکو دیروز خبر را از بیخ و بن تکذیب کرد. البته با توجه به بیانیه اخیر فدراسیون درباره برانکو و تاکید روی این موضوع که «او هیچ‌وقت سرمربی تیم ملی نمی‌شود» طبیعی بود که مربی کروات هم سریعا دست به تکذیب بزند. کی‌روش، اما هنوز واکنشی به این مسأله نشان نداده و احتمالا سکوت خواهد کرد تا تکلیف روشن شود. آنچه مشخص است با قاطعیت نمی‌توان درباره اتمام همکاری اسکوچیچ و تیم ملی گفت. این مربی برای فدراسیون ارزان است و عملکرد خوبی هم داشته. شاید همین مسأله روی تصمیم‌گیری فدراسیون نقش داشته باشد.
 


اولین واکنش فدراسیون درباره دراگان

محمودرضا رضایی، مدیر رسانه‌ای تیم ملی درباره شایعات اخیر پیرامون جدایی اسکوچیچ گفت: «ضمن تکذیب هرگونه مذاکره با مربیان فوتبال، باید بگویم برخی گمانه‌زنی‌ها باعث ایجاد حواشی شده است؛ به‌خصوص مباحث مطروحه درخصوص سرمربی تیم ملی که ضمن احترام به همه رسانه‌ها باید گفت در شرایط فعلی تیم ملی و زمان باقی‌مانده تا شروع مرحله نهایی انتخابی، مدیران فدراسیون فوتبال بهترین تصمیم را در جهت منافع ملی اتخاذ می‌کنند و پس از طی فرآیند تصمیم‌گیری‌ها و مراحل قانونی و فنی لازم، اقدامات مقتضی برای دور نهایی رقابت‌ها در آرامش انجام خواهد شد و به اطلاع هواداران عزیز فوتبال می‌رسد.»
 
سعید اکبری - گروه ورزش / روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها