به‌طورکلی تغذیه نقش بسیارمهمی در سلامت و افزایش طول‌عمر افراد دارد و یکی از مسائل مهم در شیوه‌زندگی سالم بحث تغذیه افراد است بنابراین افرادی که تغذیه سالمی دارند خطر بیماری‌های مزمن را کمتر داشته و احتمال طول عمر بیشتری دارند.
به‌طورکلی تغذیه نقش بسیارمهمی در سلامت و افزایش طول‌عمر افراد دارد و یکی از مسائل مهم در شیوه‌زندگی سالم بحث تغذیه افراد است بنابراین افرادی که تغذیه سالمی دارند خطر بیماری‌های مزمن را کمتر داشته و احتمال طول عمر بیشتری دارند.
کد خبر: ۱۳۲۱۸۳۰

به گزارش جام جم آنلاین، به‌طورکلی تغذیه نقش بسیار مهمی در سلامت و افزایش طول‌ عمر افراد دارد و یکی از مسائل مهم در شیوه‌زندگی سالم بحث تغذیه افراد است بنابراین افرادی که تغذیه سالمی دارند خطر بیماری‌های مزمن را کمتر داشته و احتمال طول عمر بیشتری دارند.

یکی از بهترین نعمت‌های خداوند در فصل تابستان تنوع میوه‌ ها و سبزیجات است که همه آنها غنی از آنتی‌اکسیدان‌ هستند از این‌رو مصرف مقادیر کافی میوه‌ها و سبزیجات می‌تواند خطر چاقی و دیابت را کاهش دهد، چراکه میوه‌ها و سبزیجات علاوه بر آنتی‌اکسیدان‌ حاوی فیبر بسیار خوبی هستند که می‌تواند سلامت گوارش را تامین و خطر یبوست و سرطان‌ها را کم کند.

نکته دیگری که در مصرف میوه‌ها و سبزیجات وجود دارد محتوای آب آنهاست؛ همانطور که می‌دانیم آب یکی از نیازهای مهم بدن است و توصیه می‌شود که هر فردی هر روز یک تا دو لیتر آب را مصرف کند به‌ویژه افرادی که کار در بیرون از منزل دارند و تعریق‌های شدید دارند که باعث ازدست‌رفتن آب و سدیم می‌شود. زمانی‌که توصیه به استفاده از نوشیدنی در این فصل می‌شود منظور چای و قهوه نیست و بیشتر آب مدنظر است که در فصل تابستان با تخم‌شربتی و خاکشیر بدون‌شکر همراه کنیم تا آب بدن را تامین می‌کنند، هم‌چنین مصرف مقادیر کافی میوه‌ها، سبزیجات و صیفی‌جات که حاوی مقادیر زیادی آب و آنتی‌اکسیدان که برای سلامت قلب‌وعروق موصر هستند.

افرادی با فعالیت‌بدنی بالا و یا ورزشکاران در حین تعریق علاوه بر آب مقدار زیادی سدیم از دست می‌دهند که منجر به دردهای عضلانی و گرفتگی عضلانی می‌شود از این‌رو این افراد باید به میزان کافی و معمول از نمک که حاوی سدیم است نیز باید استفاده کنند.

علاوه بر مصرف میوه‌ها و سبزیجات و توجه به مصرف سدیم در این فصل که بسیارحائزاهمیت است؛ کاهش مصرف فست‌فودها نیز در فصل تابستان اهمیت بیشتری پیدا می‌کند چراکه فست‌فودها حاوی مقادیر بسیار زیادی نمک و رادیکال‌های آزاد هستند که به سلامت قلب‌وعروق لطمه وارد می‌کنند و هم کالری زیادی را وارد بدن می‌کنند که چاقی را در پی دارد. توصیه می‌شود افراد از میوه‌های خشک، انواع برگه‌ها، مویز، توت، آجیل‌ها و آبمیوه‌های طبیعی به جای شیک‌ها که مقادیر زیادی شکر دارند و به‌جای تنقلاتی مانند چیپس و پفک از انواع میوه‌های خشک استفاده کنند و یا حتی از شیر استفاده کنند و به سراغ موادغذایی صنعتی نروند.

منبع: بهداشت نیوز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها