اوج حساسیت در 5 هفته پایانی رقابت‌های لیگ دسته اول

جنگ استقلالی‌ها برای صعود

اوج حساسیت برای رقابت‌های لیگ دسته اول. فقط امتیازها و تیم‌های اول تا پنجم هر گروه را ببینید، آن وقت متوجه می‌شوید دل در دل خیلی‌ها نیست و کمی لغزش می‌تواند رویای‌شان را بر باد بدهد. صعود به رقابت‌های لیگ برتر، عیار تیم‌ها را بالا می‌برد.
کد خبر: ۱۳۲۱۶۸۶

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام جم ، چه از لحاظ ارزش‌گذاری مادی و چه از لحاظ معنوی. به همین دلیل، هفته‌های پایانی رقابت‌های لیگ دسته اول مخاطبان زیادی را سمت خودش می‌کشاند. هفته‌هایی که حساس هستند و هیچ‌کس نمی‌تواند پیش‌بینی کند چه اتفاقاتی در آن خواهد افتاد و کدام تیم‌ها صعود خواهند کرد؟ در این روزها هم جدول لیگ آزادگان بارها دستخوش تغییر شده و در آستانه پنج هفته پایانی، حدقل ۹ تیم روی کاغذ شانس صعود دارند. همچنین در پایین جدول هم گل ریحان البرز، نود ارومیه، چوکا تالش در منطقه سقوط قرار دارند.

 

 نبرد آبی برای رسیدن به لیگ برتر

رضا عنایتی با هوادار تا اینجای لیگ یک، درخشان ظاهر شده و یکی از تیم‌هایی است که شانس زیادی برای صعود به لیگ برتر دارد. هوادار در حال حاضر با ۵۰امتیاز صدرنشین است و در دو بازی آینده باید به مصاف گل‌ریحان و شاهین شهرداری بوشهر برود. کسب این شش امتیاز برای عنایتی و تیمش مهم است و آنها می‌خواهند فاصله خود را با بادران بیشتر کنند. بادران هم با سرمربیگری امید روانخواه ۵۰ امتیازی است و به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به هوادار در رده دوم
قرار دارد.
بادران با روانخواه متحول شده و آنها در دو‌بازی اخیر خود دو برد کسب کردند و در دو‌هفته آینده باید به مصاف پارس‌جنوبی و چوکای تالش بروند. همچنین فجرسپاسی شیراز هم که سابقه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را در کارنامه دارد با ۴۷ امتیاز در رده سوم جدول رده‌بندی قرار دارد و منتظر لغزش تیم‌های هوادار و بادران است. فجری‌ها که سال‌هاست از سطح اول فوتبال ایران دور مانده‌اند به هدایت کلانتری به دنبال بازگشت به لیگ برتر هستند تا ناکامی‌های اخیر خود را جبران کنند. در ادامه جدول، خوشه طلایی، شاهین شهرداری بوشهر و مس کرمان ۴۶ امتیازی هستند و سه تیم خیبر خرم‌آباد، استقلال خوزستان و پارس‌جنوبی جم ۴۲امتیازی هستند و روی کاغذ شانس صعود دارند.

 فرار از منطقه خطر

در انتهای جدول لیگ آزادگان هم تب و تاب فرار از منطقه سقوط مثل بالای جدول داغ است. گرچه گل ریحان سقوطش تقریبا قطعی شده اما این تیم همچنان روی کاغذ شانس بقا دارد اما کارش سخت است. نماینده البرز در حال حاضر ۱۸امتیاز دارد و با نود ارومیه ۹‌ امتیاز فاصله دارد. نماینده آذربایجان‌غربی هم حال و روز خوبی ندارد و ارومیه‌ای‌ها با شکست مقابل پارس‌جنوبی و تساوی با چوکا، در رده هفدهم جدول باقی ماندند و امیدوارند در ادامه رقابت‌ها بتوانند خود را از منطقه سقوط جدا کنند. تالشی‌ها اما گرچه در جایگاه بهتری نسبت به نودی‌ها قرار دارند اما اختلاف کم آنها با ارومیه‌ای‌ها باعث شده خطر سقوط را حس کنند. مدیران چوکا که به‌تازگی هدایت تیمشان را به فرشاد پیوس سپرده‌اند، امیدوارند این مربی کارکشته بتواند آنها را در لیگ آزادگان نگه دارد. چوکا با پیوس متحول شده و با پیروزی مقابل خوشه طلایی و تساوی جلوی نود ارومیه، جایگاه خود را در جدول رده‌بندی بهبود بخشیدند. قشقایی و رایکا با ۳۳ و ۳۴ امتیاز جایگاه نسبتا متزلزلی دارد و آنها هم امیدوارند در ادامه بازی‌ها در لیگ آزادگان بمانند. مدیران رایکا به‌تازگی هدایت تیمشان را پیروز قربانی دستیار سابق ابراهیم صادقی در سایپا سپردند و کاپیتان اسبق استقلال امیدوار است با کسب نتایج خوب در این تیم به لیگ برتر برگردد.

 ۵ هفته حیاتی

تنها پنج هفته تا پایان لیگ آزادگان زمان باقی مانده و تیم‌ها آخرین شوک‌ها و جابه‌جایی‌ها را انجام می‌دهند تا بتوانند به نتایج مورد نظرشان برسند. گرچه باید قبول کرد بالاخره چند تیم صعود و سقوط می‌کنند اما همان تیم‌هایی که حتی روی کاغذ هم از شانس کمتری برخوردار هستند، برای بقا یا صعود تا آخرین لحظه و تا سوت پایان بازی می‌جنگند.‌
سعید اکبری - گروه ورزش / روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها