احتمالات قرعه‌کشی جام جهانی برای ایران و بررسی سیدبندی جدید

فقط به صعود فکر کن

رنکینگ فیفا برای سیدبندی تیم‌های آسیایی مشخص شد و بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده، ایران در سید یک همراه ژاپن قرار گرفت.
کد خبر: ۱۳۲۱۶۸۳

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام جم ،  این اتفاق یعنی این‌که به هیچ عنوان تیم‌های ایران و ژاپن با هم در یک گروه قرار نخواهند گرفت. قرعه‌کشی مرحله بعدی مقدماتی رقابت‌های جام‌جهانی روز 10 تیر انجام خواهد شد. تیم‌ها در قالب دو گروه شش‌تایی با هم به رقابت خواهند پرداخت. دو تیم صدرنشین از هر گروه مستقیم به جام‌جهانی صعود می‌کنند و تیم‌های سوم هر دو گروه دو بازی رفت و برگشت با هم انجام می‌دهند و برنده راهی مرحله نهایی پلی‌آف می‌شود. در این مرحله چهار تیم از آسیا، آفریقا، آمریکای جنوبی و آمریکای شمالی حضور دارند. این تیم‌ها پس از قرعه‌کشی دو به دو با یکدیگر رقابت خواهند کرد و تیم‌های برنده جواز حضور در جام‌جهانی را کسب خواهند کرد. اما کدام قرعه و قرار گرفتن ایران در کدام گروه برای ایران بهتر است؟در زیر همه اتفاق‌هایی که ممکن است برای ایران رقم بخورد، آورده شده است.

 

 احتمال اول، قرعه آسان

ایران در سید یک قرار دارد و آسان‌ترین قرعه برایش این است که با تیم‌های کره‌جنوبی، امارات، چین، سوریه و ویتنام همگروه شود؛ قرعه‌ای که چه روی کاغذ و چه از لحاظ کارشناسی شده آسان است. با این حال باید منظر ماند و دید که کدام توپ‌ها از داخل گوی بیرون می‌آیند؟

 احتمال دوم، بازی سخت می‌شود

همگروهی ایران با استرالیا، عربستان سعودی، عراق، عمان و لبنان می‌تواند به مراتب شرایط سخت‌تری را برای ایران رقم بزند؛ البته بچه‌های ایران همیشه ثابت کرده‌اند در سخت‌ترین شرایط کارهای بزرگی را رقم خواهند زد و این بار هم از این قاعده مستثنا نخواهد بود.

 احتمالات دیگر

در کل 32 احتمال برای قرعه‌کشی وجود دارد و ممکن است هر اتفاقی در روز 10 تیر بیفتد، اما نکته مهم در این بین تفاوت بین هم‌گروهی با عربستان و امارات است. در سیدهای دیگر فاصله تیم‌ها به هم نزدیک است، یعنی تفاوت زیادی بین استرالیا با کره‌جنوبی یا عمان و سوریه وجود ندارد اما فرق بین همگروهی با عربستان و امارات زیاد است. به همین دلیل همگروهی ایران با امارات به مراتب شرایط آسان‌تری را مقابل راه ایران قرار خواهد داد.

 سید یک: ژاپن و ایران

 سید دو: استرالیا و کره‌جنوبی

 سید سه: عربستان و امارات

 سید چهار: عراق و چین

 سید پنج: عمان و سوریه

 سید شش: ویتنام و لبنان

مازیار فیروزی - گروه ورزش / روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها