پرسپولیس و تراکتور یکی از جنجالی ترین و دیدنی ترین سوپرجام های چند سال اخیر را برگزار خواهند کرد که صد البته جنجال های این دیدار به پای آن سوپرجام برگزار نشده استقلال و پرسپولیس نمی رسد! به هر حال این دو تیم همیشه مصاف های پر سر و صدایی داشته اند.
کد خبر: ۱۳۲۱۶۸۱

به گزارش جام جم آنلاین ، مسابقه سوپرجام 1399-1398 بین دو تیم پرسپولیس و تراکتور تبریز ساعت 19:50 روز یکشنبه در ورزشگاه آزادی برگزار می شود و فوتبالدوستان ایرانی بعد از نتایج خوب تیم ملی فوتبال ایران در مقدماتی جام جهانی حالا در انتظار یک هیجان فوتبالی دیگر هستند.

مسابقه دو تیم پرسپولیس و تراکتور تبریز طبق روال همیشگی باید پیش از شروع مسابقات این فصل برگزار می شد اما شرایط کرونایی باعث شد که این بازی تقریبا یک سال بعد برگزار شود و از این رو این دیدار می تواند یکی از عجیب ترین سوپرجام های چند سال اخیر باشد.

هر دو تیم یک ویژگی مشترک دارند، به یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا رسیده اند.

البته یک تفاوت اساسی هم دارند. تراکتوری ها در رده های مختلف مدیریتی و مربی گری انبوهی از تغییر و تحولات را از سر گذرانده اند این در حالی است که پرسپولیس در آرامش و ثبات است.

تنها مشکلی که به نظر می آید پرسپولیسی ها بابت آن ناراحت هستند به مصدومیت و غیبت وحید امیری برمی گردد که در جریان دیدارهای مقدماتی جام جهانی آسیب دید.

قرمزپوشان تبریزی در لیگ برتر 5 هفته است که شکست نخورده اند اما در جام حذفی با شکست مقابل آلومینیوم اراک از گردونه رقابت ها کنار رفته اند.

پرسپولیس اما یازده هفته است که باختی در لیگ نداشته و در جام حذفی هم باید به مصاف استقلال برود و راه سختی تا فینال جام در پیش دارد.

علی صفایی به عنوان داور  و حسن ظهیری به همراه محمدعلی پورمتقی به عنوان کمک این دیدار را قضاوت می‌کنند؛ سعاد وفا پیشه به عنوان داور چهارم و مسعود مرادی به عنوان ناظر داوری برای این مسابقه انتخاب شده اند.

این دیدار نکات آماری جالبی هم دارد.

تاریخ 46 ساله پرسپولیس و تراکتور

دو تیم پرسپولیس و تراکتور برای نخستین بار در ۲۹ فروردین ۱۳۵۴   مقابل یکدیگر قرار گرفتند؛ یعنی 46 سال پیش. آن مسابقه در چارچوب رقابت های جام تخت جمشید برگزار می شد که در واقع سومین دوره این رقابت ها محسوب می شد.

پرسپولیس این دیدار را مقتدرانه و با نتیجه سه بر صفر به سود خود به پایان برد. جهانگیر فتاحی نخستین گلزن تاریخ دیدارهای دو تیم است که در آن مسابقه در دقیقه 21 دروازه نماینده تبریز را گشود. صفر ایرانپاک هم دومین گلزن تاریخ دیدارهاست چرا که در همان دیدار و در دقیقه 37 گل دوم را زد. فتاحی در دقیقه 90 دومین گل خود و سومین گل تیمش پرسپولیس را به ثمر رساند.

دو تیم در سال های بعد از آن 46 مرتبه دیگر به مصاف یکدیگر رفتند و نتایج مختلفی را به جای گذاشتند.

سهم سرخ های پایتخت از پیروزی های به دست آمده در دیدارهای دو تیم بیشتر است. پرسپولیس 21 مرتبه تراکتور را برد. در مقابل تیم تبریزی تنها 10 مرتبه به پیروزی رسیده است.

در تاریخ دیدارهای دو تیم 107 گل رد و بدل شده است؛ سهم پرسپولیس 64 گل و سهم تراکتور 43 گل بوده است. به این ترتیب با توجه به گل های رد و بدل شده بین دو تیم ، پرسپولیس تفاضل گل مثبت 21 دارد اما در مقابل تفاضل گل تراکتور بسیار بد است: منفی 20.

از دیگر نکات جالب آماری دیدار دو تیم می توان به این اشاره کرد که فرشاد پیوس بعد از گذشت این همه سال هنوز برترین گلزن تاریخ دو تیم است. او در دیدارهایی که مقابل تبریزی ها به میدان رفته 9 گل به ثمر رسانده است. اوج کار آقای گل اسبق سرخ ها در سال 1370 بود که در لیگ آزادگان چهار گل به این تیم زد.

در تاریخ دو تیم علی پروین نیز موفق ترین مربی است. او 12 مرتبه پرسپولیس را مقابل تراکتور هدایت کرد و نرخ برد 75 درصد را با 9 برد کسب کرد.

پرگل ترین دیدار دو تیم نیز 19 اسفند 1378 یعنی 21 سال پیش برگزار شد. پرسپولیس در آن دیدار که لیگ آزادگان برگزار شد با نتیجه پنج بر دو به پیروزی رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها