بر اساس نتایج رسمی اعلام شده از سوی ستاد انتخابات کشور، سید ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهور جدید ایران برگزیده شد.
کد خبر: ۱۳۲۱۶۶۶

به گزارش جام جم آنلاین، رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: بر اساس حدود ۹۰درصد از صورت جلسه شعب اخذ رای ، بیش از ۲۸میلیون نفر در انتخابات ریاست جمهوری مشارکت داشتند.   

 

 

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور نتایج نهایی شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد:

۲۸.۹۳۳.۰۰۴ نفر معادل ۴۸.۸ درصد واجدان شرایط در انتخابات شرکت کردند.

سیدابراهیم رییسی ۱۷.۹۲۶.۳۴۵ رای، محسن رضایی ۳.۴۱۲.۷۱۲ رای، عبدالناصر همتی ۲.۴۲۷.۲۰۱ رای و سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی ۹۹۹/۷۱۸ رای کسب کردند.

تعداد آرای باطله نیز ۳.۷۲۶.۸۷۰ رای است.

براین اساس سیدابراهیم رییسی سیزدهمین رییس جمهوریِ جمهوری اسلامی ایران است.

نخست‌وزیر پاکستان:پیروزی برادرم ابراهیم رئیسی در سیزدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران را تبرک می‌گویم.
مشتاقانه منتظر همکاری با او برای تقویت بیشتر روابط برادرانه و صلح، پیشرفت و رفاه منطقه‌ای هستم.

رهبر جریان حکمت ملی عراق ضمن تبریک به رهبر معظم انقلاب و «سید ابراهیم رئیسی» به‌عنوان رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران، ابراز امیدواری کرد این انتخاب آغازگر دوره سیاسی تازه‌ای باشد.

علی اکبر صالحی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در پیامی «حضور مقتدرانه آحاد ملت قهرمان و حماسه آفرین ایران اسلامی در انتخابات 28خردادماه و انتخاب حضرت آیت الله رئیسی به عنوان هشتمین رئیس جمهور اسلامی ایران» را تبریک گفت.

برهم صالح، رئیس جمهور عراق با صدور بیانیه ای، به سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور منتخب ایران تبریک گفت.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در پیامی اینستاگرامی به رییس جمهور منتخب تبریک گفت.

در متن این پیام آمده است:

حضور مسوولانه مردم نجیب و دلاور ایران در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بار دیگر نمادی از درخشش جمهوریت گردید.

اینجانب ضمن ارج نهادن بر این مشارکت مردم تاریخ‌ساز ایران، کسب اعتماد اکثریت ملت را به رییس جمهوری منتخب، سید ابراهیم رییسی تبریک عرض می‌کنم.

حضور مردم در عرصه انتخابات و تعیین سرنوشت و مسیر آینده کشور نقش بی بدیلی در خلق فرصت های ارزشمند برای تضمین امنیت، توسعه و آبادانی میهن، پاسداری از حقوق و منافع ملت و کوشش برای رفع مشکلات و موانع داخلی و خارجی دارد.

امیدوارم که رییس جمهوری منتخب و دولت برآمده از رای مردم، که نماینده همه این ملت بزرگ و پاسدار حقوق تمامی آحاد آن خواهند بود در تحقق مطالبات مردم و تامین منافع ملی سربلند و سرافراز باشد.

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری در پیامی به سید ابراهیم رییسی، کسب اکثریت آرا در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفت.

متن پیام دکتر اسحاق جهانگیری به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحيم
حجت الاسلام و المسلمين جناب آقاي سيد ابراهيم رئيسي
باسلام و احترام

توفيق جنابعالي را در كسب اكثريت آراي مردم شريف ايران در سيزدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري صميمانه تبريك مي‌گويم. به يقين همه آناني كه به شما و يا نامزدان محترم ديگر راي داده‌اند و يا حتي شهرونداني كه در اين انتخابات حضور نيافته‌اند، منظومه بزرگ ملت به شمار مي‌آيند كه ان شاءالله حل مسایل و برآوردن خواسته‌هاي آنان در سياست‌ها و برنامه‌هاي دولت آينده به صورتي واحد و برابر مد نظر قرار گيرد. از خداوند بزرگ توفيقات جنابعالي را در انجام مسووليت خطير رياست جمهوري با بهره‌مندي از همه ظرفيت‌ها و قابليت‌هاي ملي، هدايت و حمايت مقام معظم رهبري و اشتراك نظر و همكاري ساير قوا و نهادهاي كشور مسالت دارم.
اسحاق جهانگيري
معاون اول ریيس جمهوری

دبیرکل جنبش نجباء عراق، پیروزی سید ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست‌جمهوری را به رهبر انقلاب و مردم ایران تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد استحکام روابط بین دو ملت ایران و عراق بیش از پیش افزایش یابد.

علیرضا زاکانی در پیامی انتخاب ابراهیم رییسی را به عنوان منتخب انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری تبریک گفت.

رای کم‌نظیر مردم به فردی خوشنام و بااخلاق، فسادستیز، با کارنامه روشن و تحول‌خواه برای تحقق دولتی قوی و مردمی، نشان‌دهنده اعتماد مردم به سابقه ایشان و مطالبه آنها نسبت به تحقق شعارها و برنامه‌های اعلامی اوست.

امیدوارم از هم اکنون، ثانیه‌ها و دقایق رئیس‌جمهور منتخب صرف تکمیل برنامه‌ریزی‌ها برای تشکیل دولتی قوی، بر محور شایستگان و متوجه نسبت به محرومان جامعه شود و همه گروههای را به مساعدت و یاری به منتخب ملت فرا می‌خوانم.

رئیس مجلس امروز بعد از حضور در دفتر کار رئیس جمهور منتخب در جمع خبرنگاران:

مجلس البته با حفظ و رعایت کامل مقررات و قانون و استقلال قوا در اوج همدلی و همکاری برای حل مشکلات مردم با تلاش و کار جهادی در کنار دولت جدید خواهد کوشید.

انصافا مردم ما نشان دادند که در شرایط سخت کرونایی و اقتصادی که مدت زیادی است آن‌ها تحت فشار اقتصادی هستند، با این وجود به ایران عزیز پایبند بودند و آینده فرزندان شان برایشان مهم بود.

مردم باوجود مشکلات و ناکارآمدی‌ها پای صندوق‌های رای آمدند که از این به بعد قدردان و سپاسگزار آنان هستیم.

رئیس جمهور منتخب در دیدار با رئیس مجلس:

حتما با مجلس، نخبگان و صاحب نظران، برای شکل دادن دولت جدید به منظور بازکردن گره های کشور تلاش خواهیم کرد، به گونه ای که امیدی که در مردم عزیزمان نسبت به آینده ایجاد شده است، افزون شود.

دولت و ملت در کنار هم یک زندگی بسیار روشن و دل نشینی داشته باشند.در دولت جدید همه تلاش خود را برای بازکردن گره های کشور به ویژه در زمینه مشکلات معیشتی مردم به کار خواهیم بست.

از همه مردم عزیز کشور و نامزدهای محترم که با شوق و اشتیاق در تجلی انتخاباتی پرشور نقش آفرینی کردند، سپاسگزاری می کنم.

از نقش مقام معظم رهبری در ایجاد زمینه چنین حضوری، صمیمانه تشکر می کنم.امیدوارم حضور مردم پای صندوق های رای در کمک به دولت آینده بسیار نقش آفرین باشد.

سید ابراهیم رییسی رییس جمهور منتخب بعد از دیدار با روحانی در جمع خبرنگاران:

امیدوارم اعتمادی را که مردم به این طلبه خدمتگزار کردند در دوران مسوولیتم جبران کنم.

ابتدا سپاس و تشکر خود را به مردم عزیز، بزرگوار و زمان شناس ایران ابراز می‌کنم و خدا را به سبب اعتمادی که مردم به این طلبه خدمتگزار داشته‌اند، شاکر هستم.

با همکاری که جناب آقای روحانی و دولت در این مدت خواهند داشت از ظرفیت‌ها، تجربیات و گزارش‌های آنان استفاده خواهم کرد و با آنان نشست خواهم داشت.

از همه صاحب نظران و اندیشمندان می‌خواهم که ما را از دیدگاه‌های ارزشمند خود بهره‌مند کنند.

در دولت مردمی از همه دیدگاه‌های ارزشمند صاحب نظران، کارشناسان و مردم بهره خواهیم برد و امیدوارم وظیفه سنگینی را که مردم بر دوش ما گذاشته‌اند به بهترین شکل انجام دهیم.

دبیر شورای عالی امنیت ملی:

حماسه پرشور حضور در انتخابات۱۴۰۰ را به آحاد مردم، رهبر حکیم انقلاب و جناب آقای رئیسی به عنوان منتخب جمهور تبریک می‌گویم.

در ابتدای گام دوم انقلاب بار دیگر اقتدار ایران اسلامی به رخ روسیاهان پروژه تحریم کشیده شد.

آغاز یک شروع نیازمند گام‌های استوارتر از گذشته است.

روحانی در دیدار با رئیس جمهور منتخب:

از ۱۲ مرداد آقای رئیسی رئیس جمهور همه ماست و همه به طور کامل از او و دولت قانونی او حمایت خواهند کرد.

از امروز کاملا آماده هستیم تا هر لحظه و هر ساعت که لازم باشد من، وزرا و معاونان همه در خدمت ایشان هستیم تا دوران انتقالی به خوبی سپری شود و رئیس جمهور منتخب بتواند کابینه خود را تا پایان وقت مقرر آماده کند.

بسیار خوشحالم که مردم عزیز ما به ندای آنان که به قهر با صندوق‌ها دعوت کرده بودند؛ توجهی نکردند .

دولت از امروز تا ۴۵ روز دیگر که باید مسئولیت در اختیار دولت جدید قرار گیرد، کاملا در کنار رئیس جمهور منتخب است و برای هرگونه همکاری، همراهی و اقدام لازم در این زمینه آمادگی کامل دارد.

به ملت بزرگ ایران به خاطر حضورشان پای صندوق‌های رای تبریک عرض می‌کنم.

دیروز روز بسیار مهمی برای سرنوشت کشور بود که در آن مردم تا ساعاتی از بامداد پای صندوق‌های رای بودند و آراء خود را به صندوق‌ها ریختند.

الحمدلله رئیس جمهور منتخب ما امروز شخصیتی است که در سال‌های اخیر در مناصب مهمی به ویژه در جایگاه ریاست قوه قضائیه حضور داشته است، ایشان کاملا از اوضاع کشور با خبر است.

رئیس جمهور منتخب بعد از دیدار با روحانی در جمع خبرنگاران گفت: حتما با مجلس، نخبگان و صاحبنظران ، برای شکل دادن دولت جدید به منظور بازکردن گره های کشور تلاش خواهیم کرد، به گونه ای که امیدی که در مردم عزیزمان نسبت به آینده ایجاد شده است، افزون شود.

وی افزود: دولت و ملت در کنار هم یک زندگی بسیار روشن و دل نشینی داشته باشند.

رئیسی ادامه داد: در دولت جدید همه تلاش خود را برای بازکردن گره های کشور به ویژه در زمینه مشکلات معیشتی مردم به کار خواهیم بست.

وی اضافه کرد:  از همه مردم عزیز کشور و نامزدهای محترم که با شوق و اشتیاق در تجلی انتخاباتی پرشور نقش آفرینی کردند، سپاسگزاری می کنم.به ویژه از نقش مقام معظم رهبری در ایجاد زمینه چنین حضوری که همه مردم و جمهور در شکل گیری دولت جدید نقش ایفا کنند، صمیمانه تشکر می کنم.

امیدوارم حضور مردم پای صندوق های رای در کمک به دولت آینده بسیار نقش آفرین باشد.

دکتر محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی با حضور در دفتر سید ابراهیم رئیسی، پیروزی وی را در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری تبریک گفت.

محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه در حاشیه مجمع دیپلماسی آنتالیا در مصاحبه‌ای آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس‌ جمهوی منتخب را سیاستمداری با تدبیر توصیف کرد و گفت: ایشان کشور را به شکل خوبی اداره خواهد کرد. امروز حمایت از رییسی وظیفه همه است و قطعا کارها باید با ایشان هماهنگ شود.

روحانی: این حرکت پرمعنا و امیدآفرین ملت همیشه در صحنه کشورمان را پاس می‌دارم و از آحاد ملت، گروه‌ها و احزاب سیاسی که در این رویداد ملی، موجبات مباهات نظام و یأس دشمنان را فراهم کردند، قدردانی می‌کنم.

محسن مهرعلیزاده در پیامی انتخاب ابراهیم رئیسی به عنوان منتخب انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری را تبریک گفت.

 

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پیروزی آیت‌الله ابراهیم رییسی در انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ را تبریک گفت.

محسن مهرعلیزاده روز شنبه در پیامی خطاب به آیت‌الله سید ابراهیم رییسی نوشت: موفقیت جنابعالی در رقابت‌های سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک عرض می‌کنم.

امید آنکه با استعانت از درگاه خداوند متعال، انفاس قدسی ارواح طیبه شهدا و امام شهدا، رهنمودهای مقام معظّم رهبری (مد ظله العالی) و دعای خیر، همراهی و همکاری ملّت نجیب و سرافراز ایران، در تحقق وعده‌های خود در بهبود معیشت، رفاه، آرامش و آسایش مردم و تامین حقوق مصرّح آنان در قانون اساسی در همه عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی و نیز توجه به نقش مردم و حفظ و ارتقاء‌شان و جایگاه ملّت بزرگ ایران در فضای داخلی و بین‌المللی موفق باشید.

رئیس مجلس در پیامی خطاب به منتخب مردم در انتخابات ریاست جمهوری: حضور ملت عزیز ایران در انتخابات سرنوشت‌ساز ریاست‌ جمهوری، علیرغم نگرانیها از شیوع‌ بیماری کرونا و دلخوری و گلایه‌مندی از ناکارآمدی‌ها به خصوص در مدیریت وضعیت اقتصادی و مهار گرانی، نشانگر هوشمندی و درایت مردم در حفظ سرمایه ملی انتخابات و صیانت از جمهوریت و اسلامیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود.

توفیق حضرتعالی در کسب رای اکثریت ملت عظیم‌الشأن ایران را از صمیم قلب تبریک می‌گویم و معتقد هستم که باور راسخ حضرتعالی به پیروی از منویات امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری و همچنین کارنامۀ درخشان جنابعالی در عدالت‌محوری و حمایت از محرومین و مستضعفین و توفیقات شما در دستگاه قضا که موجی از امید و رضایت در بین مردم ایجاد کرد، نویددهندۀ آینده‌ای درخشان برای ملت عزیز ایران خواهد بود.

مجلس امید جدی دارد که در سایۀ هم‌افزایی قوۀ مجریه و قوۀ مقننه، فصل جدیدی از مدیریت انقلابی و جهادی برای حل مشکلات مردم آغاز شود.

رییس جمهور برای تبریک پیروزی آقای رییسی در انتخابات دوره سیزدهم ریاست جمهوری در محل حوزه ریاست قوه قضاییه حضور یافت.

در این دیدار دو طرف درباره مسایلی از جمله مشارکت پرشور مردم در انتخابات و تاثیر آن بر اقتدار هر چه بیشتر نظام جمهوری اسلامی گفتگو کردند.

رئیس ستاد انتخابات کشور:
 سید ابراهیم رئیسی ۱۷ میلیون و ۸۰۰ هزار رای

 محسن رضایی ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار رای

 عبدالناصر همتی ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار رای

 قاضی‌زاده هاشمی ۱میلیون رای

حسین مرعشی در پیامی ضمن تبریک به رییس جمهور منتخب بر گسترش فعالیت حزب کارگزاران و ارتباط بیشتر با مردم خبر داد.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ضمن تبریک به سید ابراهیم رئیسی به عنوان برگزیده ملت، گفت که برنامه‌ها و رویکردهای «دولت سلام» را در اختیار دولت منتخب قرار می‌دهد.

 

حسن روحانی امروز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با قدردانی از مردم به دلیل حضور پرشور در انتخابات اظهار داشت: از ملت شریف و فهیم که در این مقطع حساس تاریخی به سخنان معاندین و آن‌هایی که با جمهوری اسلامی ایران رابطه شان دشمنی و ضدیت بوده گوش ندادند و دیروز یک روز بسیار پرنشاطی را آفریدند و با حضور وسیع و آبرومندانه خود و با تصمیمی که ستاد ملی کرونا گرفته بود شرایط بهتری را از نظر آغاز و پایان رای گیری مهیا کرده بودند تشکر می‌کنم.

وی افزود: قبل از هر چیز از حضور مردم و دقت و زمان‌شناسی آنان در این مقطع تاریخی از صدا و سیما دستگاه های تبلیغاتی و نامزدها همه به صحنه آمدند تا این که این فضا ساخته شد،تشکر می‌کنم.

روحانی گفت: من به منتخب مردم تبریک می‌گویم حالا چون هنوز رسما اعلام نشده من هم با توجه به قانون  مقداری تبریک رسمی را به تاخیر می‌اندازم اما منتخب در این انتخابات معلوم است که چه کسی رای به اندازه کافی آورده و امروز منتخب مردم هست و ان‌ شاءالله ۴۵ روز دیگر مسوولیت ریاست جمهوری را به عملا خواهد گرفت و این دولت، یعنی ۴۵ روز دیگر پایان ماموریت و مسوولیت دولت دوازدهم خواهد بود.

عبدالناصر همتی پیروزی سید ابراهیم رییسی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفت.

به گزارش ایرنا، «عبدالناصر همتی» در صفحه شخصی خود در اینستاگرام خطاب به «سید ابراهیم رییسی» نوشت: انتخاب جنابعالی را به عنوان سیزدهمین رییس جمهوری اسلامی ایران تبریک می‌گویم. مردم نجیب و سرافراز ایران و انتظار دارند زندگی سرشار از امید و آرامش و رفاه داشته باشد.

وی ادامه داد: امیدوارم از دولت حضرتعالی با تدابیر و اقدامات خود در صحنه داخلی و بین المللی تحت زعامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی موجبات سرافرازی جمهوری اسلامی ایران بهبود معیشت و زندگی همراه با آسایش و رفاه ملت بزرگ ایران را فراهم سازد.


رضایی کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، در نامه ای پیروزی آیت الله رئیسی را تبریک‌ گفت.

به گزارش ایسنا متن‌ پیام‌ به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰، در مقابل چشم ناظران و تحلیلگران جهانی، یکبار دیگر ثابت کرد که ملت سرافراز ایران، در پاسداشتِ نظام اسلامی و تقویت اقتدار و امنیت آن، از هیچ تلاشی دریغ نمی ورزند و بی تردید این آزمون بزرگ، برگ زرین دیگری بر تاریخ مجاهدات ملت تاریخ ساز ما افزود.

این حماسه شکوهمند را به محضر مقام معظم رهبری، ملت شریف و فداکار ایران و به منتخب ملت، برادر ارجمندم آیت الله جناب آقای حاج سیدابراهیم رئیسی تبریک عرض نموده، از محضر الهی، دوام توفیقات ایشان را در این مسئولیت خطیر، طلب میکنم.

پیام تبریک محسن رضایی به ابراهیم رییسی در شرایطی منتشر شد که هیچ آمار رسمی از نتیجه انتخابات ریاست جمهوری از سوی مجریان انتخابات اعلام نشده است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۶ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها